کد خبر: ۱۱۹۵۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۱ - ۲۸ دی ۱۳۹۲ 18 January 2014

برف و باران در مركز، غرب و جنوب غرب ايران


سازه نیوز:بارش برف که از بامداد شنبه در استان های همدان، لرستان ، اصفهان ، چهارمحال وبختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و استان مرکزی آغاز شده، مدارس و برخی دانشگاه های این استان ها را به تعطیلی کشاند. مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: به دلیل ریزش برف در سراسر استان، همه مدارس استان در مقاطع دبستان و راهنمایی در نوبت صبح تعطیل شدند.

علیرضا کریمیان، اظهارکرد: به علت بارش برف، برودت هوا، لغزندگی سطح جاده‌ها و معابر عمومی و به منظور جلوگیری از آسیب‌دیدگی دانش‌آموزان و فرهنگیان کلیه مدارس استان شنبه، 28 دی‌ماه در نوبت صبح تعطیل شد. وی خاطرنشان کرد: امتحان نوبت اول به روز دیگری موکول شد. بارش برف که از شامگاه شنبه در استان چهارمحال و بختیاری آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

برف کهگیلویه و بویراحمد را تعطیل کرد
در پی بارش سنگین برف ادارات و دستگاه‌های اجرایی برخی شهرستان‌های از جمله شهرستان‌های بویراحمد و دنا و برخی مناطق سردسیری استان کهگیلویه و بویراحمد با دو ساعت تأخیر فعالیت خود را آغاز کردند. به گزارش ایسنا، خدادوست موسوی، مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بدلیل بارش برف سنگین کلیه امتحانات دانشگاه‌های آزاد، دولتی، علوم تحقیقات، علمی کاربردی در شهرهای یاسوج لغو و به زمان دیگری موکول شد.

حمدالله خواهش نیک، مسئول روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در این باره به خبرنگار ایسنا نیز گفت: کلیه مدارس شهرستان‌های بویراحمد و دنا و بخش‌های لوداب، مارگون، چاروسا و دیشموک در شهرستان کهگیلویه در نوبت صبح امروز، شنبه 28 دی‌ماه تعطیل شدند.

وی اظهارکرد: امتحانات مدارس این مناطق لغو و به زمان دیگری موکول شدند. بر اساس اعلام روابط عمومی دانشگاه دولتی یاسوج به دلیل بارش شدید برف و برودت هوا کلیه امتحانات امروز 28 دی‌ماه لغو و به روز سه‌شنبه یکم بهمن‌ماه در همان ساعت موکول شد. همچنین سرهنگ منوچهر سیاهپور، رییس پلیس‌راه استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: مردم استان از سفرهای غیر ضروری بویژه در محورهای کوهستانی و برفگیر استان بپرهیزند و در صورت ضروری وسایل‌نقلیه خود را به وسایل ایمنی، زنجیرچرخ، سیستم گرمایشی و برف پاک‌کن مجهز کنند.

هادی زارع پور مدیرکل آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد گفت: با توجه به ادامه بارش برف مدارس نوبت عصر برخی مناطق کهگیلویه و بویراحمد هم تعطیل شد. وی مشکلات عبور ومرور برای دانش‌آموزان و فرهنگیان در معابر شهری و مناطق روستایی وعشایری را علت تعطیلی مدارس مناطق سردسیری عنوان کرد و گفت: مدارس شهرستان‌های بویراحمد و دنا و بخش‌های مارگون، لوداب، چاروسا، دیشموک و پاتاوه تعطیل شدند. زارع پور بیان کرد: امتحانات دانش‌آموزان در این مناطق لغو و به زمان دیگری موکول شدند.

اصفهان دوباره رخت سپید پوشید
امروز اصفهان برای دومین بار شاهد بارش برف در روزهای پایانی دی‌ماه است. بارش برف در نخستین روز هفته‌جاری پس از بحران آلودگی هوای هفته گذشته که مسئولان استان با سکوت، تمام تلاش خود را کردند تا آن را از چشم مردم پنهان کنند به کمک مردم نصف جهان آمد تا خاطره دی ماهی را فراموش کننده که سکانداران استان در هوای دود زده حتی به کودکان شهر هم رحم نکردند!
حمیدرضا سیاحیان مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش اصفهان گفت: تعطیلی نوبت بعدازظهر مدارس استان به دلیل بارش برف منتفی است. وی اشاره به اینکه تعداد مدارس نوبت بعدازظهر در استان زیاد نیست، اظهارکرد: امروز نوبت بعدازظهر تمام مدارس استان اصفهان باز است.

امتحانات دانشگاه آزاد بروجرد، لغو شد
مسئول روابط عمومی دانشگاه آزاد بروجرد از لغو امتحانات این دانشگاه خبرداد.
علی زندی مهر افزود: امتحانات امروز دانشگاه به دلیل بارش سنگین برف لغو شدند. وی ادامه داد: امتحانات لغو شده چهارشنبه 2 بهمن ماه جاری برگزار خواهند شد. لازم به ذکر است بارش سنگین برف ازشب گذشته در بروجرد آغاز شده است.
مدیرکل هواشناسی لرستان هم گفت: میزان بارش‎ها طی 24 ساعت گذشته در استان به 210میلی‎متر رسید. نورالدین سپهوند با اشاره به میزان بارندگی‎ها طی 24 ساعت گذشته، افزود: متوسط بارش سال زراعی استان تا صبح امروز 210 میلی‎متر بوده و این در حالیست که این میزان نسبت به سال گذشته تغییر محسوسی نداشته است. وی ادامه داد: این میزان بارش نسبت به دوره آماری بلندمدت 9 درصد افزایش را نشان می‎دهد. سپهوند با بیان اینکه میزان بارش باران در شهر خرم‎آباد 16.8 میلی‎متر بوده، اظهار کرد: این میزان بارش در شهرهای بروجرد و الیگودرز به ترتیب 11.3 و 7.4 میلی‎متر گزارش شده است.

باران، مدارس ابتدایی اهواز را تعطیل کرد
به دلیل بارش شدید باران و آبگرفتگی معابر، کلیه مدارس ابتدایی شهر اهواز تعطیل اعلام شد.
بر اساس اعلام فرمانداری اهواز، به دلیل بارش شدید باران که از شب‌گذشته آغاز شده و آبگرفتگی معابر، کلیه مدارس ابتدایی این شهرستان در نوبت صبح و عصر تعطیل شد. عبدالعزیز فدعمی فرماندار اهواز از تعطیلی مدارس مقطع ابتدایی این شهرستان در نوبت ظهر امروز، به دلیل بارش شدید باران و آبگرفتگی معابر، خبرداد. وی گفت: به دلیل ادامه بارندگی در سطح شهر، کلیه مدارس مقطع ابتدایی در نوبت ظهر امروز تعطیل است. فعالیت مدارس در سایر مقاطع و همچنین کلیه ادارات و ارگان‌ها برقرار است.

برف و باران در کرمانشاه
مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه هم از بارش برف در شش شهرستان استان خبر داد و گفت: این سامانه بارش زا تا اوخر وقت امروز موجب ناپایداری در سطح استان می شود و با عبور آن شاهد کاهش دمای هوا در سطح استان خواهیم بود. مجتبی میلادی میانگین بارش های 24 ساعت گذشته در سطح استان را 9 میلیمتر عنوان کرد و اظهار داشت: از ابتدای سال زراعی جاری تا کنون 265 میلیمتر بارش در استان داشته ایم.

وی خاطرنشان کرد: این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته یازده درصد و نسبت به میانگین بلندمدت 35 درصد افزایش داشته است. مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه با اشاره به بارش برف در شش شهرستان و دو بخش استان، ادامه داد: بیشترین میزان بارش برف در استان طی شبانه روز گذشته 19سانتیمتر و از شهرستان کنگاور بوده است.

میلادی در خصوص میزان بارش باران شبانه روز گذشته هم یادآوری کرد: در این مدت بیشترین میزان بارش مربوط به هلشی با 23 میلیمتر و کمترین نیز مربوط به سنقر با دو میلیمتر بوده است. وی میزان بارش باران شبانه روز گذشته در کرمانشاه را نیز 10 میلیمتر و بارش برف را نیز یک سانتیمتر اعلام کرد.