تازه ترین اخبار
پربازدید ها
احیای تالاب‌ها راهکاری برای مقابله با ریزگردها
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس دهم با تأکید بر اینکه برای مقابله با کانون ریزگرد‌های خارجی ضروری است تا اقدامات مؤثری از سوی وزارت امور خارجه صورت گیرد، گفت: سال گذشته شاهد بارندگی‌هایی در شهرهای جنوبی کشور بودیم که در کاهش غلظت این آلاینده تأثیر داشت.
بررسی موانع نوسازی حمل و نقل عمومی
یک نماینده مجلس، کمبود اعتبارات از سوی شهرداری‌ها را مانع اصلی نوسازی ناوگان اتوبوسرانی و ناوگان حمل و نقل عمومی کشور دانست.
کودهای زیستی جایگزین کودهای شیمیایی خواهند شد
در طرح جدید ستاد توسعه زیست فناوری قرار است به مدت ۵ سال پروژه جایگزینی کودهای زیستی با کودهای شیمیایی اجرایی شود.
ممنوعیت برداشت چوب از جنگل ادامه دارد؟
سرپرست سازمان جنگل‌ها با بیان اینکه امیدواریم طرح جایگزین طرح تنفس جنگل‌ها در نیمه اول امسال در بخش‌هایی از جنگل‌های هیرکانی اجرایی شود، گفت: هدف این طرح برداشت چوب از جنگل نیست اما باید نظر کارشناسان را هم در این زمینه بدانیم‌.
برنامه ریزی برای ذخایر ژنتیکی کشور
مدیر کل دفتر موزه ملی تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی سازمان حفاظت محیط زیست، از تشکیل کارگروه ملی در سطح مدیران کل دستگاه های مختلف و مرتبط برای مقابله، نظارت و مدیریت گونه های مهاجم خبر داد و گفت: گونه های مهاجم گیاهی و جانوری از تهدیدات بالقوه و بالفعل ذخایر ژنتیکی و زیستگاه های مختلف در کشور هستند که درصدد تشکیل کارگروه ملی برای مقابله با آن ها در ماه های انتهایی سال گذشته بودیم.
دستاورد چین در برابر آلودگی
رنگ آسمان ۴ هزار و ۶۸۰ شهر جهان توسط نهاد دیده‌بان آلودگی هوا پایش شد. نتایج بررسی‌های دوره‌ای یک نهاد بین‌المللی مستقر در سوئیس درباره کیفیت هوای شهرهای مختلف دنیا در سال ۲۰۱۹ نشان می‌دهد بنگلادش دارای سیاه‌ترین آسمان -رتبه آخر- به لحاظ هوای مملو از ذرات معلق است و هند همچنان دارای بیشترین شهر آلوده در جهان است. در این گزارش،‌ تهران رتبه ۵۸۲ را در بین شهرهای مورد بررسی و رتبه ۲۴ را در بین حداقل ۸۰ پایتخت منتخب به دست آورده است.
در این روزهای کرونایی به فکر سلامتی «پاکبان‌ها» باشیم
رییس اداره محیط زیست انسانی استان تهران با اشاره به اینکه اگر ماسک و دستکش‌های یکبار مصرف بدون پوشش در سطل‌های زباله رها شوند می‌تواند به کانونی برای انتشار ویروس کرونا تبدیل شوند، گفت: به فکر «پاکبان»هایی باشیم که این پسماندها را مدیریت و جمع‌آوری می‌کنند چراکه آنان جزوی از مردم هستند و سلامتی‌شان برای ما مهم است.
۸ نکته درباره آلودگی صوتی پایتخت
شلوغی و ترافیک شهر تهران آلودگی صوتی نیز در پی دارد که در صورت افزایش بیش از حد می‌تواند علاوه بر عوارض روانی موجب بیماری‌های جسمی شود.
چرا "بوتولیسم" نمی‌تواند عامل مرگ پرندگان مهاجر میانکاله باشد؟
یک دامپزشک طیور با اشاره به وجود ضایعات پاتولوژیک در لاشه پرندگان میانکاله معتقد است، عامل مرگ و میر این پرندگان نمی‌تواند مسمومیت بوتولیسم باشد؛ این در حالی است که معاون اداره کل محیط زیست مازندران از ممنوعیت اعلام عامل این تلفات سخن می‌گوید.
گردش مالی صنعت پسماند افزایش می‌یابد
حوزه پسماند و مدیریت فناوری با استقبال قابل توجه استارتاپ‌ها و شرکت‌های نوظهور فناور رو به رو شده است و با توجه به افزایش قیمت جهانی مواد خام، این حوزه از جمله بخش‌های رو به رونق و آینده دار عرصه فناوری ایران محسوب می‌شود.