به دنبال حمل ریلی حدود 600 هزار تن انواع کالای اساسی از بندر امام خمینی(ره) به مراکز توزیع درون کشور، بارگیری ریلی کالاهای اساسی طی سه ماهه نخست سال جاری 90 درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل افزایش یافت.
با رشد 44 درصدی بارگیری از انبارهای نگهداری کالای اساسی محقق شد؛
بارگیری انواع کالاهای اساسی از انبارهای مجتمع بندری امام خمینی(ره) با رشد 44 درصدی به بیش از یک میلیون و 400 هزار تن رسید
وزیرجهادکشاوری :
دکتر کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاوری در جریان بازدید خود از مجتمع بندری امام خمینی(ره) با اشاره به وجود ذخایر کافی خوراک دام و طیور در کشور بیان داشت: با هماهنگی های انجام شده سرعت انتقال و توزیع خوراک طیور از بندر امام خمینی(ره) با شتاب بیشتری جهت تأمین نیازهای مرغداران افزایش یافته است.
در آیین تقدیر از واحدهای صنعتی و خدماتی سبز اغلام شد
منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره)برای سومین سال متوالی تندیس واحد صنعتی و خدماتی سبز را دریافت کرد.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه علاوه بر موارد داخلی، قرارداد با شرکت IPGL هند نیز مدنظر قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: این قرارداد با سرمایه گذاری ۸۵ میلیون دلاری جهت تامین تجهیزات بندری چابهار و در قالب قرارداد BOT به مدت ۱۰ سال و به منظور تولید و خرید تجهیزات آغاز شده است.
با تکیه بر توان مهندسان ایرانی؛
عملیات نصب اولین سکوی دریایی طرح توسعه فازهای ۲۲، ۲۳ و ۲۴ در موقعیت میدان گازی پارس جنوبی با تکیه بر توان مهندسان ایرانی با موفقیت انجام شد.
شرکت دانمارکی مرسک (Maersk)، بزرگ‌ترین شرکت کشتیرانی جهان روز پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت (۱۷ مه) اعلام کرد که کلیه فعالیت‌های تجاری خود با ایران را متوقف خواهد کرد. این تصمیم مرسک به دنبال خروج ایالات متحده از برجام و بازگشت تحریم‌ها علیه ایران اتخاذ شده است.
رئیس مؤسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور:
رئیس مؤسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور با بیان اینکه آب دریای خلیج‌فارس تا بیست سال آینده ۲۰ متر بالاتر می‌آید، خاطرنشان کرد: تغییر اقلیم به معنای تغییر بازگشت‌ناپذیر در شرایط آب و هوایی یک منطقه در بازه زمانی بلندمدت است.
معاون پژوهش و فناوری وزیرعلوم تحقیقات و فناوری گفت: با وجود پتانسیل بالای دریایی در کشور اما طرحی برای سرمایه گذاری در این حوزه وجود ندارد.
مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر:
مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در نشست اعلام دلایل سانحه نفتکش سانچی تصریح کرد: اشتباه محاسباتی افسران فله‌بر کریستال و تغییر مسیر کشتی باعث سانحه برخورد بین نفتکش ایرانی سانچی و فله‌بر چینی شد.
صفحه  از ۱۷