مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با تاکید بر این‌که فرهنگ خصوصی سازی در صنعت هوانوردی باید تغییر کند، گفت: باید نگاه منفعت طلبانه در حوزه خصوصی‌سازی صنعت هوانوردی کم رنگ شود و به فرصت های موجود و نگاه متعهدانه توجه بیشتری شود.
مقرر است شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران 80 فروند، شرکت هواپیمایی آسمان 60 فروند، شرکت هواپیمایی کیش‌ایر 10 فروند و شرکت هواپیمایی قشم‌ایر هم 10 فروند بوئینگ از کمپانی بوئینگ خریداری کنند.
دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: با وجود مصوبه کنگره آمریکا درباره ممنوع شدن فروش هواپیما به ایران، قراردادهای چند شرکت سازنده هواپیما با طرف های ایرانی همچنان معتبر به شمار می رود.
محمد سعیدی کیا رئیس بنیاد مستضعفان در خصوص زمان بهره برداری از قطعه اول آزاد راه تهران - شمال، گفت:تکمیل قطعه اول آزاد راه تهران - شمال در دست انجام است. خوشبختانه قطعه چهار این آزادراه از مرزن آباد تا چالوس زیر بار ترافیک است و تلاش می کنیم تا پایان سال جاری قطعه اول آن نیز برای عبور و مرور مردم از بزرگراه همت تا شهرستانک آماده شود
مشاور وزیر راه و شهرسازی با اعلام اين خبر كه هدف ما این است که «هما» بار دیگر به عنوان یک خط هوایی پیشرو در منطقه و جهان شناخته شود،گفت: برای پیشبرد طرح‌های زیرساختی در وزارت راه وشهرسازی به دنبال جذب سرمایه‌گذاری داخلی، خارجی و مشترک به روش‌های متنوع هستیم.
این روزها غیرفعال و زیان‌ده بودن بیش از ۸۰ درصد فرودگاه‌های کشور به یکی از دغدغه‌های اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تبدیل شده و مجلسی‌ها به دنبال راهکارهایی برای پایان دادن به این زیان‌دهی هستند تا فرودگاه‌ها به سمتی هدایت شوند که ادامه فعالیت آنها با سوددهی همراه و دارای توجیه اقتصادی باشد.
یک کارشناس صنعت هوایی معتقد است پیشرفت قابل توجه ایرلاین‌های بین‌المللی در طول سالهای گذشته از یک سو و نرسیدن منابع مالی لازم به شرکتهای داخلی از سوی دیگر باعث شده امروز ایرلاین‌های ایرانی با رقبایشان فاصله‌ای جدی داشته باشد.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه «آخوندی شجاعت اتخاذ تصمیمات پر ریسک را دارد و فشارهای سیاسی و تبلیغات درون‌مرزی داخلی را نیز تحمل می‌کند» گفت: در برابر خرید هواپیماها که یک ضرورت ملی بود؛ جریان غلطی مبنی بر فراهم کردن شرایط تردد ثروتمندان شکل گرفت، اما مراسم حج نشان می‌دهد که بیشتر مسافران سرزمین وحی قشر معمولی یا روی خط فقر جامعه هستند.
سرپرست شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران(ایران ایر) با اشاره به مزیت‌های هواپیماهای ای تی آر(ATR) در شبکه پروازی این شرکت گفت: براساس قرارداد با سازنده این هواپیماها، ایران ایر هیچگونه مشکلی در تامین قطعات آن ندارد.
اگر تا چند ماه پیش بسیاری از دلواپسان به این موضوع امیدوار بودند که قراردادهای خرید هواپیما از سوی ایران روی کاغذ باقی خواهد ماند و امکان ورود این هواپیماها به ایران فراهم نمی شود اما تحویل هفت هواپیمای برجامی امید آنها را ناامید کرد تا پس از چند هفته سکوت، پروژه جدید را کلید بزنند.
صفحه  از ۲۵