سازمان راهداری اعلام کرد:برای کاهش مراجعات حضوری رانندگان و مالکان ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی جاده‌ای‌، حواله لاستیک این ناوگان به صورت غیر حضوری و اینترنتی صادر می‌شود.
در حالی که طی دو سال ۹۷ و ۹۸ میانگین قیمت هر برگه اوراق تسهیلات مسکن در بازه ۴۰ هزار تومانی تثبیت شده، در دو سه روز اخیر قیمت برخی نمادهای تسه تنها اندکی از ۵۰ هزار تومان فاصله دارند.
فرماندار امیدیه:
فرماندار شهرستان امیدیه گفت: عملیات اجرایی احداث جاده امیدیه به جایزان باید سرعت بیشتری بگیرد.
یک پژوهشگر حوزه حمل و نقل و ترافیک در یادداشتی به نقش وزارت بهداشت در پیشگیری از تصادفات پرداخت و ۵ راهکار در این زمینه پیشنهاد داد.
رئیس اداره راه و شهرسازی بندر ماهشهر:
رئیس اداره راه و شهرسازی بندر ماهشهر گفت: با پیگیری‌های انجام شده، عملیات نهایی دو بانده کردن جاده بندرماهشهر- هندیجان به طول ۱۹ کیلومتر به زودی تکمیل می‌شود.
معاون وزیر راه‌وشهرسازی، اولویت سیاستگذاری‌های بخش مسکن را خانه‌اولی‌ها دانست و گفت: مطابق با برآوردهای صورت‌گرفته، طی ۱۰ سال آینده سالانه حدود یک میلیون واحد مسکونی مورد نیاز است.
معاون عمرانی استاندار در دومین جشنواره ساختمان‌های برتر استان قزوین با اشاره به اینکه یک سوم اقتصاد کشور در بخش صنعت ساختمان است گفت: روش‌های ساخت و ساز در حال حاضر نسبت به دهه‌های گذشته تغییر نکرده و باید در این رابطه شاهد تغییرات جدی بود، این در حالیست که به گفته رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی، مهندسان امروز باید با توجه به آخرین دانش‌های مهندسی در حوزه ساختمان، الگو و سبکی ویژهٔ روزگاری که در آن زندگی می‌کنیم طراحی و اجرا نمایند.
دیدار وزرای راه و مسکن ایران و کره جنوبی و همکاری دو کشور در زمینه شهرهای هوشمند، امضای تفاهم‌نامه‌های همکاری سه‌جانبه بین وزارت راه‌و‌شهرسازی، صدا‌و‌سیما و سازمان میراث‌فرهنگی به منظور همکاری در زمینه احیای بافت‌های‌تاریخی، اعتراض به امضافروشی و مقاومت سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان در برابر اصلاح آیین نامه کنترل ساختمان، از مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته گذشته بود.
مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران یادآور شد: علی‌رغم تلاش‌های بسیار در نوسازی بافت‌های فرسوده شهری در کشور، عملکرد نوسازی این بافت‌های فرسوده عقب تر از برنامه تعریف شده است. همچنین تلاش‌های بسیاری در جهت نوسازی پایتخت توسط مناطق، دفاتر خدمات نوسازی و غیره انجام شده، اما روند اجرای نوسازی در شهر تهران از برنامه‌های تعریف شده عقب است.
معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی چشم‌ انداز نیاز به مسکن طی ۱۰ سال پیش‌ رو را تشریح کرد.
صفحه  از ۱۱۷