تازه ترین اخبار
پربازدید ها
از زری‌بافی تا زرگری؛ طلای یزد بر سر پادشاهان
در حالی امروز در گرانی طلا، تاریخچه زرگری یزد محو شده ولی روزگاری یزد از تولید زیورآلات شاهان ایرانی و غیرایرانی گرفته تا تحولات اجتماعی و اقتصادی پس از منسوخ شدن زری‌بافی را به خود دیده است.
اعلام فراخوان برای شناسایی ظرفیت‌های حوزه زنان و خانواده
مشاور وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در امور بانوان و خانواده با اشاره به مهم‌ترین فعالیت‌ها و اقدامات این حوزه در ماه‌های گذشته از برنامه‌ریزی‌ها برای برگزاری کارگاه با موضوع سبک زندگی اسلامی خبر داد.
آغاز مطالعات برای مرمت دارالفنون
بنابر اعلام سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، انجام مطالعات و آزمایشات فنی-مهندسی برای مرمت مدرسه تاریخی دارالفنون آغاز شد.
خسارت 100 درصدی ویروس کرونا به بومگردی
نائب رییس جامعه اقامتگاه های بوم گردی ایران هشدار داد: ۲ هزار بومگردی در خطر ورشکستگی و تعطیلی قرار گرفته اند.
تورهای گردشگری خارجی نداریم
تبلیغات برای برگزاری تورهای گردشگری خارجی با توجه به بسته بودن مرزها غیر واقعی است.
ایران رتبه نهم در میراث فرهنگی جهانی است
سفیر جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا در نشستی با موضوع میراث فرهنگی جهان، تهدید اخیر « دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا به حمله به مراکز فرهنگی ایران را مصداق بارز تروریسم فرهنگی بین‌المللی است.
اقامت در هتل‌های زیر ۴ ستاره ارزان‌تر می‌شود
معاون گردشگری با اشاره به مصوبه اخیر مجلس درباره معافیت مالیات بر ارزش‌افزوده مراکز اقامتی به غیر از هتل‌های ۴ و ۵ ستاره، گفت: این معافیت مالیاتی تاثیر مستقیمی در کاهش هزینه سفر مردم دارد.
بزرگترین اکوتوریسمی که قطب گردشگری نیست!
یک فعال گردشگری آران و بیدگل گفت: با شرایط موجود در آینده ای نزدیک چیزی به نام گردشگری نخواهیم داشت.
صدور دستور بازسازی بناهای تخریب شده بافت شیراز
«بعد از بازدید کمیته تخصصی حفاظت از میراث فرهنگی از بافت تاریخی شیراز؛ براساس دستور شورای تامین شهر شیراز آثار تاریخی تخریب شده براساس مستندات باید عین به عین بازسازی شود.»
۲۰ رئیس در ۳۰ سال اخیر روی صندلی سازمان میراث فرهنگی نشستند
مدیر انجمن مؤسسات آموزشی گردشگری گفت: طبق بررسی‌هایی که ما انجام دادیم متوجه شدیم در ۳۰ سال اخیر سازمان میراث فرهنگی ۲۰ رئیس داشته است.
بازی با مهره‌های مدیریت در معاونت گردشگری
معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی دارای ۵ اداره کل است که همه مدیرانش بعد از ۹ ماه از ورود معاون گردشگری به سازمان و بعد از انجام تغییرات و جابه‌جایی‌های متعدد، هنوز حکم سرپرستی دارند.
راه اندازی موزه آثار «نادر ابراهیمی»
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۶ گفت: باتوجه به تغییر مدیریت در سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران راه اندازی موزه نادر ابراهیمی با تاخیر رو به رو شده است.
لزوم تسریع در پیگیری ثبت جهانی مجموعه تاریخی بسطام
مدیر کل میراث‌فرهنگی استان سمنان بر لزوم تسریع در فرآیند پیگیری ثبت جهانی مجموعه تاریخی بسطام تاکید کرد و گفت: ثبت جهانی مجموعه تاریخی بسطام نیاز به همکاری مشترک دو اداره کل میراث فرهنگی و اوقاف و امور خیریه استان سمنان دارد.
موانع پیش روی تثبیت ثبت جهانی یزد
مسئول پایش پایگاه میراث جهانی شهر تاریخی یزد، با بیان این‌که جمع بندی عملکرد حراست از بافت نقش مهمی در تسریع عملکرد ثبات ثبت جهانی دارد، گفت: نامه‌های تعریف شاخص‌های ثبت جهانی از سوی پایگاه میراث فرهنگی تدوین و برای دریافت گزارش به دستگاه‌های متولی در استان ارسال شده که باید هرچه سریعتر نسبت به پاسخ و ارائه گزارش کامل در حوزه شاخص‌های مربوطه اقدام شود.