«زیست‌پذیری» مفهوم کلی است که با بعضی مفاهیم همچون پایداری، کیفیت زندگی، کیفیت مکان و اجتماعات سالم مرتبط است. از دیدگاه روان‌شناسی محیطی، زیست‌پذیری به‌عنوان تجربه‌ افراد و توانایی انجام عمل و لذت بردن از مکان تعریف شده است؛ در شهر زیست‌پذیر عناصر اجتماعی و کالبدی باید برای پیشرفت محله تلاش کنند.
محققان دانشگاه ام آی تی در مطالعه اخیرشان ماده جدیدی ساخته‌اند که به سبکی پلاستیک است، اما از فولاد قوی‌تر است و استحکام آن تا ۶ برابر بیشتر از شیشه‌های ضد گلوله است.
درب و پنجره‌ ها دروازه‌های هر ساختمان به دنیای بیرون هستند که ارتباط با بیرون، نور و تهویه را فراهم می‌سازند. حتی بهترین خانه‌ها بدون داشتن پنجره‌ها بی‌شک دارای کمبود هستند. ازاین‌رو پنجره‌ها نقش بسیار مهمی را در هر ساختمان چه مسکونی و چه تجاری و اداری یا با هر کاربرد دیگری دارند.
محققان در پژوهشی با عنوان بررسی تاثیر حاشیه‌نشینی شهری بر وقوع بزهکاری‌ در کلان شهر تهران این موضوع را بررسی کرده‌اند.
معاونت پژوهش‌های زیربنایی مرکز پژوهش‌های مجلس با ارائه برنامه‌ای مبتنی بر دسته‌بندی تقاضا در بازار مسکن، نسخه مکمل طرح تولید و تامین مسکن که اخیرا از سوی نماینده‌ها نهایی و به صحن مجلس ارائه شده است را تشریح کرد.
صنعت سیمان در حالی به ۶۰ روز پایانی سال وارد می شود که همچنان با فاکتورهای جدی و تعیین کننده برای تداوم فعالیت خود روبروست، موضوع قطع سوخت در روزهای سرد سال و تعیین قیمت دستوری دغدغه آفرین است.
قیمت مسکن، خودرو و انرژی متأثر از قیمت آهن‌آلات است. به طور کلی محصولات فولادی همچون میلگرد، ورق، پروفیل و ... در صنعت بسیار پرکاربرد هستند و اطلاع از چگونگی تعیین قیمت آن‌ها مهم است.
بازار مسکن دچار رکودی بسیار عمیق شده است. معامله‌گران می‌گویند حجم خرید و فروش در این بازار کاهش قابل‌توجهی را این روزها تجربه می‌کند.
پلیس دوبی با بهره‌گیری از هوش مصنوعی و زیر نظر گرفتن رفت و آمد شهروندان، ترددهای غیر ضروری آنها را ردیابی و با خاطیان برخورد جدی می‌کند.
رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم اعلام کرد: حدود ۲۲۰ تا ۲۳۰ میلیارد تومان برای پرداخت انواع وام های دانشجویی در نیمسال دوم سال تحصیلی ۹۹-۹۸ پیش بینی شده است.
صفحه  از ۳