عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید دارد که باید فاینانس های فرانسوی در حوزه های عمران از جمله راه و آب هزینه شود.
معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل از انجام عملیات تکمیلی در راه‌‌آهن غرب کشور خبر داد و گفت: ایستگاه‌های فیروزان و کرمانشاه آماده بهره‌برداری هستند و تنها قسمت باقیمانده تکمیل خطوط ایستگاهی است که حدود سه ماه به طول می‌انجامد.
معاون فنی و امور زیربنایی شرکت راه‌آهن از افزایش همکاری شرکت راه‌آهن ایران و شرکت‌های فرانسوی خبر داد و گفت: در صورت تکمیل طراحی سه ایستگاه راه‌آهن تهران، قم و مشهد، سطح همکاری‌ها برای طراحی و تجهیز ۳۰ ایستگاه تشکیلاتی در کشور افزایش می‌یابد.
معاون ساخت راه آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از ایجاد تأخیر مجدد در تکمیل خط آهن قزوین ـ رشت تا پایان آبان ماه به دلیل کمبود منابع مالی خبر داد.
معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل‌ونقل راه‌آهن بابیان اینکه راه‌آهن به‌عنوان یکی از محورهای توسعه‌ای کشور در حال حاضر موردتوجه دولت‌مردان و برنامه‌های توسعه‌ای کشور است، گفت: حمل‌ونقل ریلی از اولویت‌های وزارت راه است، این مجموعه برای تحقق رشد و پیشرفت خود نیازمند منابع مالی است و در نظر دارد بخشی از آن را از طریق بازار سرمایه تأمین کند.
وزیر راه و شهرسازی گفت: سعی می‌کنیم راه‌آهن اردبیل-میانه تا پایان دولت دوازدهم به بهره‌برداری برسد و وعده رئیس جمهور به مردم استان اردبیل محقق شود.
۱۶ سال از کلنگ زنی راه آهن سراسری ارومیه – مراغه می‌گذرد اما برخلاف تمامی وعده‌های مقامات کشوری و استانی، این طرح هنوز به سرانجام نرسیده است.
عدم توسعه حمل و نقل ریلی در سطح کشور، چالش‌ها و مشکلات متعددی را به دنبال داشته و از همین رو در دولت دوازدهم تلاش مسئولان مربوطه بر این است که با فراهم کردن زیرساخت‌های لازم، امکان ارتقای حمل و نقل ریلی را فراهم کنند.
اجلاس پنج جانبه برای راه اندازی کریدور ریلی جنوب – غرب در کشور اوکراین برگزار شد و مقام های ریلی مذکور در این نشست اصول کلی ساختار مدیریت کریدور مذکور را مورد بررسی و توافق قرار دادند.
راه آهن های کشورهای ایران، آذربایجان، اوکراین، گرجستان و لهستان پروتکل نشست کمیته هماهنگی توسعه مسیر حمل و نقل بین المللی جنوب-غرب را به امضا رساندند.
صفحه  از ۳۲