عضو هیات مدیره راه آهن گفت: به صادرکنندگان کالا بر اساس حجم و وزن بار صادراتی، تخفیف‌هایی تا ۵۰ درصد تعرفه ارائه می‌شود؛ ضمن اینکه اگر بار در زمان‌بندی مقرر به مقصد نرسد، خسارت می‌دهیم.
رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت راه آهن گفت : این شرکت باید به بنگاه بازرگانی جدی تبدیل شود و صنعت حمل و نقل ریلی به جایگاه واقعی خود برسد.
در حالی زیرساخت های حمل ونقل ریلی کشور به سمت مرزهای غربی کشور ناقص است که دولت طی سال های اخیر بدون هیچ اقدام عملیاتی تنها به وعده دادن جهت اتصال ریلی به عراق بسنده کرده است.
مدیر کل راه‌آهن اراک با اشاره به احداث خط راه آهن سریع السیر در استان مرکزی از کوتاه شدن مسیر اراک به تهران با انعقاد قراردادی از سوی راه آهن با یک شرکت ایتالیایی خبر داد.
معاون وزیر راه و شهرسازی با تأکید براینکه قطعا بحث حمل و نقل یکی از موضوعات محوری در حوزه شهرهای جدید به شمار می‌رود گفت: متأسفانه طی سال‌های گذشته در کشور ما به این موضوع بی‌اهمیتی شده و توسعه شهرها عموما بر توسعه جاده متکی بوده است، این درحالی است که ظرفیت جاده محدود بوده و ما را در ادامه مسیر دچار گرفتاری های فراوانی می‌کند، امری که در تجربه‌ شهر جدید هشتگرد به روشنی بر همگان آشکار شد.
سفیر ایران در افغانستان گفت، کار ساخت آن بخش از پروژه ریلی بین ایران و افغانستان که در استان هرات قرار دارد، در طی ۱۰ روز آینده به اتمام خواهد رسید.
صنایع مختلف در ایران به‌ویژه در سال‌های اخیر به دنبال جذب سرمایه‌گذاری خارجی برای ارتقای وضعیت صنعت بوده‌اند؛ صنعت حمل‌ونقل ریلی نیز از این موضوع مستثنی نیست.
معاون معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل‌ و نقل شرکت راه‌آهن در نشست خبری معرفی دوره‌های تخصصی ۲۰ گانه مدیران و کارکنان راه‌آهن اظهار داشت: بر اساس قوانین و سیاست‌های کلی کشور سهم ۳۰ درصدی حمل بار و ۲۰ درصدی جابجایی مسافر در کشور بر عهده شرکت راه‌آهن گذاشته شده و برای رسیدن به این اهداف باید اقدامات بزرگی در کشور انجام شود.
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سهم ۱۲ میلیارد دلار فاینانس برای پروژه‌های وزارت راه و شهرسازی در حال نهایی شدن است، گفت: برای ساخت راه‌آهن جدید تهران برای تردد از زیر شهر با ژاپنی‌ها در حال مذاکره هستیم.
معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی با تأکید بر این‌که در حق قطار شهری تبریز از سال 80 تا 92 اجحاف شده است، گفت: تا سال 92 نزدیک به 700 میلیارد تومان مبالغ نقدی و غیرنقدی به قطار شهری تبریز تزریق شده است که 500 میلیارد تومان آن از طریق دولت و 200 میلیارد تومان نیز از طریق شهرداری بوده است.
صفحه  از ۳۴