تازه ترین اخبار
پربازدید ها
طراحی اتصالاتی برای پایداری موقت سازه‌ها در روزهای اول بعد از زلزله
گروهی از محققان پژوهشگاه بین‌المللی مهندسی زلزله و زلزله شناسی، اتصالاتی را طراحی کردند که می‌توان با استفاده از آن، سازه‌هایی که در زمان زلزله، آسیب دیده‌اند را به طور موقت پایدار کرد تا در زمان مقتضی نسبت به بازسازی آن اقدام شود.
همکاری صنعتی دانشگاه آزاد و وزارت دفاع
توافقنامه همکاری دانشگاه آزاد اسلامی و صنایع وابسته به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به ارزش ۱۵۰۰ میلیارد ریال به امضا رسید.
بخشنامه مأموریت مطالعاتی در دانشگاه ها و مراکز علمی ابلاغ شد
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بخشنامه مأموریت مطالعاتی در دانشگاه ها، مراکز علمی، جامعه و صنعت را ابلاغ کرد.
۵ مؤسسه آموزش عالی غیر دولتی غیرانتفاعی منحل شد
شورای گسترش و برنامه ریزی آموزش عالی با لغو مجوز و انحلال ۵ مؤسسه آموزش عالی غیر دولتی غیرانتفاعی موافقت کرد.
مدلی برای پیش‌بینی زمان وقوع ترک‌های روسازی آسفالتی
پژوهشگران دانشگاه صنعتی امیرکبیر با مطالعه بر روی پارامترهای مؤثر در ایجاد ترک‌های خستگی در مخلوط آسفالتی موفق به ارائه مدلی برای پیش‌بینی زمان وقوع آن در روسازی‌های انعطاف‌پذیر شدند.
تولید نانوحسگر برای شناسایی فشارهای روی بدنه هواپیما
یک شرکت با استفاده از روش پتنت شده انحصاری خود، موفق به تولید ارزان‌قیمت و انبوه گرافن با روش CVD شد که قرار است از این گرافنها برای بخش دفاعی امریکا، حسگر تولید شود.
استفاده از ته سیگار برای تولید آسفالت
تیم علمی دانشگاه آر.ام.‌آی.‌تی استرالیا به رهبری دانشمند ایرانی، شیوه‌ای را برای خلاص‌شدن ایمن از دست ته‌سیگارها و استفاده از آن‌ها در تولید آسفالت ارائه داده است.
تولید آسفالتی که شکاف‌های خودش را بازسازی می‌کند
محققان روسی موفق شدند آسفالتی با قابلیت خودترمیم شوندگی بسازند.
کیسه دوست دار محیط زیست در دانشگاه شریف تولید شد
پژوهشگران دانشگاه شریف موفق به تولید کیسه هایی شدند که علاوه بر ماندگاری کمتری در طبیعت، منجر به کاهش وابستگی به نفت، کمرنگ کردن رد پای کربن در جوامع و جلوگیری از صدمات زیست محیطی شده اند.
تولید بتن ضد ترک از تایرهای فرسوده
محققان نگاه تازه ای به تایرهای کهنه دارند. آنها حالا به سطحی از توانمندی فنی رسیده اند که می توانند نسل جدیدی از بتن را با استفاده از این مواد دورریز تولید کنند.