کد خبر: ۱۴۶۲۰
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۱ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ 11 May 2014

جهش قیمت مسکن نداریم


سازه نیوز:افزایش قیمت مصالح و حامل‌های انرژی در بازار مسکن تاثیرگذار هستند اما میزان تاثیر آنها به قدری نیست که شاهد جهش ناگهانی قیمت در این بخش باشیم.سعید غفرانی - رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران اظهار کرد: مصالح یکی از ارکان اصلی ساختمان است و بدین ترتیب گران شدن آنها در بازار تاثیرگذار خواهد بود ولی این تاثیر در حدی نیست که حساسیت خاصی را در بازار ایجاد کند.


وی اظهار امیدواری کرد: این افزایش قیمت به بالا رفتن سطح کیفیت کمک کند البته با توجه به میزان تورم در جامعه طبیعی است که افزایش میزان قیمت مصالح ساختمانی در قیمت تمام شده ساختمان تاثیر گزار باشد.


رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران خاطر نشان کرد: مساله مهم‌تر این است که مصالح گران به صورت بهینه و خوب استفاده شوند به طوری که مقررات ملی ساختمان به طور کامل در ساخت ساختمان ها رعایت شود.


غفرانی افزود: اشکال و جفا به این سرمایه‌ها از آن جهت است که مصالح گران خریداری شوند و این مصالح در جای مناسب و خوب نیز استفاده نشوند بدین ترتیب ضرر دو جانبه پیش می‌آید؛ به طوری که هم مصالح گران خریداری می‌شود و هم خوب استفاده نمی‌شود.


وی ابراز امیدواری کرد: بستر استفاده صحیح از مصالح فراهم شود به طوری که مقررات ملی ساختمان نیز رعایت شود و از میزان مشکلات در زمینه ساخت و ساز بکاهد.


رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با بیان این‌که افزایش قیمت‌های حامل‌های انرژی در بازار مسکن تاثیرگذار است، تصریح کرد: این میزان تاثیر آن قدر نیست که شاهد جهش ناگهانی قیمت در این بخش باشیم.


غفرانی گفت: بحث رکود در ساخت و ساز متاثر از عوامل مختلف است که بخشی از آن مربوط به افزایش قیمت حامل‌های انرژی می‌شود؛ بنابراین عوامل مختلف در مجموع باید در نظر گرفته شوند تا در آن صورت به توان آمار دقیقی از میزان افزایش در این بخش را مشخص کرد.