کد خبر: ۱۴۸۵۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۸ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ 19 May 2014

اختصاص یک منبع ارزی به شهرداری اهواز در سال 93


سازه نیوز:مدیرعامل بانک شهر كشور در جلسه هم‌اندیشی دست اندرکاران بانک شهر و شهردار اهواز از اختصاص یک منبع ارزی به شهرداری اهواز در سال 93 خبر داد و گفت: این منبع مالی می‌تواند برای امکانات حمل و نقل عمومی و جبران کمبودها مورد استفاده قرار بگیرد.

حسین محمدپور زرندی در این جلسه که امروز، دوشنبه ، 29 اردیبهشت ماه در ساختمان شورای شهر اهواز برگزار شد، اظهار کرد: بالغ بر 8 سال و نيم در شهرداری تهران فعالیت می کردم با مشکلات شهرداری کاملا آشنا هستم. واقعیت این است که بانک شهر با پیگیری‌ها و مشقت‌های بسیاری تشکیل شد. بانک شهر متعلق به همه شهروندان است و با توجه به این‌که 70 درصد جمعیت کشور در شهرها هستند معتقدم که باید بانک شهر تبدیل به بانک شهروند شود.

وی ادامه داد: اولین موضوعی که بانک شهر پیش رو دارد، مدیریت پول خرد است باید بر کیسه پول خرد شهروندان هدف‌گذاری کرد و معتقدم که شهروندان سهام داران بانک باشند. موضوع دوم پیش روی این بانک که بسیار حایز اهمیت است این است که باید بتوانیم انتقادات و شکایات مشتریان خود را در کشور مدیریت کنیم و به گونه‌ای در این زمینه عمل کنیم که مردم بر عملکرد بانک شهر نظارت داشته باشند. نظارت شهروندان موجب ارتقا و توسعه بانک شهر می‌شود.

مدیرعامل بانک شهر در کشور افزود: بايد سعی کنیم سرعت، صحت و دقت را در امور بانکی ارتقاء دهیم لذا بحث IT در این زمینه بسیار اهمیت دارد که زیرساخت‌های خوبی برای ارتقای این عرصه فراهم شده و در بحث شهر هوشمند نیز که مدنظر شهرداری اهواز است می‌توانیم اقدام کنیم. البته نمونه این کار در شهر مشهد انجام شده است. با استفاده از این امکان کنترل قیمت‌ها را با سیستم پرداختی هوشمند خواهیم داشت. البته این یکی از مزیت‌ها و ویژگی‌ها شهر هوشمند است.

محمدپور زرندی به بازید خود از ساحل سازی کارون اشاره کردو گفت: 17 کیلومتر فضای مناسب و ساحل سازی یک پتانسیل بسیار بی نظیری است. این ظرفیت بسیار خوبی است که از آن درآمدزایی کنید. ما اعلام آمادگی می کنیم که خدمات مشاوره ای را در اختیار شما قرار دهیم. در واقع می توانید با این پتانسیل شهر را بسازید.

وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت منطقه آزاد تجاری اروند و امکانی که برای استفاده از ظرفیت آن در استان ایجاد شده، منبع ارزی که تنها به کلانشهر اهواز اختصاص داده ایم می تواند برای توسعه حمل و نقل عمومی از طریق منطقه اروند استفاده کنید.

مدیرعامل بانک شهر در کشور اظهار کرد: بانک شهر در جمع شاخص ها در رده 19 کشور قرار دارد اما با همکاری و همت شما تا پایان امسال در بین 4 بانک اول کشور ارتقاء پیدا کند و بی شک بانک شهر این پتانسیل را دارد. بانک شهر در گرفتاری های کنار شهروندان است.

محمدپور زرندی افزود: با اینکه صدمین سال تشکیل بلدیه در کشور را داشتیم سیستم بانکی کشور حتی یک درصد از منابع خود را برای مدیریت شهری هزینه نکرده است. بحث این پروژه های توسعه شهری باید مانند دیگر پروژه مورد توجه قرار بگیرد. بانک شهر را بانک شهروند بدانید و بدانید که این پولهای خورد مردم و منابع موجود در سیستم بانک وارد شود.

وی با بیان این‌که در زمان تشکیل بانک شهر سرمایه این بانک 400 میلیارد تومان بوده است، افزود: اکنون باید سرمایه بانک 1600 تا 2000 میلیارد تومان باشد اما همچنان همان میزان است. نظر این نیست که پول از شهرداری‌ها بگیریم بلکه قصد داریم از طریق سرمایه‌های مردم و منابع موجود که در سیستم بانکی وارد می‌شود، سهام و سرمایه بانک را ارتقا دهیم. اولويت این است که بانک شهر، سهامدار شهروندان است.

مدیرعامل بانک شهر در کشور افزود: خواهش بنده این است که شهرداری اهواز از منابع غیرنقدی خود در جهت توسعه شهر استفاده کند. همین ساحل‌سازی و منطقه دور تا دور کارون در این شهر از منابع غیرنقدی محسوب می‌شود. بودجه شهرداری تهران 20 هزار میلیارد تومان است که تنها حدود 7 هزار میلیارد تومان آن نقدی و مابقی غیرنقدی است. بنابراين شناسایی و استفاده از منابع غیرنقدی بسیار حايز اهمیت است.

به گزارش ایسنا؛ در نهایت تفاهم‌نامه‌اي بین بانک شهر و شهرداری اهواز امضا و به مدت دو سال اعتبار این تفاهم‌نامه تعیین شد.