کد خبر: ۱۵۰۱۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۳ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۳ 24 May 2014

نبود حمایت مالى مشکل عمده انجمن‌هاى دوستدار میراث فرهنگی است


مسؤول انجمن دوستداران ميراث فرهنگي خرمشهر معتقد است: نبود حمایت مالی از جمله مشکل عمده سازمان‌های مردم نهاد در استان خوزستان است.اميد نوري ـ اظهار كرد: استان خوزستان دارای انجمن‌های دوستدار میراث فرهنگی بسیار فعال و با سابقه فعالیت بیش از یک دهه در سطح کشور است.

وي افزود: در حالی که دولت گرفتار مشکلات بسیاری به ويژه در بخش اقتصاد است خود مردم باید به فکر ميراث فرهنگی باشند و انجمن‌ها می‌توانند مطالبه‌گر حقوق مردم در برابر دولت باشند.

نوري بيان كرد: اعضای تشکل‌های مردم نهاد با یکدیگر مرتبط‌اند و با علاقه پیگیر مسایل مربوط به میراث فرهنگی هستند و عضویت در این گونه تشکل‌ها داوطلبانه و اختیاری است و موجب افزایش روحیه کار جمعی در جامعه می‌شود و در صورت تقویت این گونه نظام‌های اجتماعی کوچک سرمایه اقتصادی نیز تقویت خواهد شد.

download (1)

اين دوستدار ميراث فرهنگي خاطرنشان كرد: رشد اخلاقی، افزایش توانمندی‌های افراد و همچنین افزایش توان مدیران از جمله اثرات مثبت فعالیت در سازمان‌های مردم نهاد است اما متأسفانه عدم آشنایی افراد جامعه و نبود حمایت‌های مالی از جمله مشکلات سازمان‌های مردم نهاد هستند. با این همه، در دوره مدیریت جدید اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اقدامات بسیار خوبی در خصوص تعامل با تشکل‌ها صورت گرفته و در صورت استمرار تعاملات ایجاد شده مشکلات گذشته مرتفع خواهند شد.