وضعیت بدهی ایرلاینها به شرکت نفت و فرودگاهها
سازه نیوز:دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی اعلام کرد: پنج برابر شدن نرخ خدمات ناوبری در سال 91، دلیل اصلی بدهی شرکتهای هواپیمایی به شرکت فرودگاههاست.حمید غوابش تصریح کرد: تا قبل از سال 91 که نرخها به شکل معمول تکلیفی محاسبه میشد، شرکتهای هواپیمایی بدون تاخیر، بدهیهای خود را میپرداختند اما پس از بالا رفتن نرخ خدمات ناوبری، اختلاف نظر پدید آمد و باعث شد شرکتها در پرداخت بهای این خدمات با مشکل مواجه شوند.
به گفته وی شرکتهای هواپیمایی تا پیش از سال 91 هیچ بدهی معوق به شرکت فرودگاهها نداشتند و اگر افزایش این چنین نبود، هیچ مشکل خاصی دیگر نیز پدید نمیآمد.
غوابش درباره آخرین وضعیت بدهی شرکتهای هواپیمایی به شرکت پالایش و پخش فرآوردههای نفتی نیز اظهار کرد: اصلیترین محور مشکلات در این زمینه، اختلاف نظر در رابطه با نرخ واقعی و نرخ اعلامی قیمت سوخت بود.
دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی اضافه کرد: دراین باره بحثها و جلسات مختلفی به منظور کاهش اختلاف نظرها برگزار شد و در آخرین گام، معاونت حقوقی ریاست جمهوری به این موضوع ورود کرد تا نظر کارشناسی خود را ارائه کند.
غوابش با بیان اینکه شرکتهای هواپیمایی نظر معاونت حقوقی را پذیرفتهاند، اظهار کرد: در صورتی که شرکت پالایش و پخش فرآوردههای نفتی نیز با این نظر موافقت کند، اختلاف نظرها حل و تکلیف نرخ پرداختی مشخص خواهد شد.
به گفته وی شرکتهای هواپیمایی تا پیش از سال 91 هیچ بدهی معوق به شرکت فرودگاهها نداشتند و اگر افزایش این چنین نبود، هیچ مشکل خاصی دیگر نیز پدید نمیآمد.
غوابش درباره آخرین وضعیت بدهی شرکتهای هواپیمایی به شرکت پالایش و پخش فرآوردههای نفتی نیز اظهار کرد: اصلیترین محور مشکلات در این زمینه، اختلاف نظر در رابطه با نرخ واقعی و نرخ اعلامی قیمت سوخت بود.
دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی اضافه کرد: دراین باره بحثها و جلسات مختلفی به منظور کاهش اختلاف نظرها برگزار شد و در آخرین گام، معاونت حقوقی ریاست جمهوری به این موضوع ورود کرد تا نظر کارشناسی خود را ارائه کند.
غوابش با بیان اینکه شرکتهای هواپیمایی نظر معاونت حقوقی را پذیرفتهاند، اظهار کرد: در صورتی که شرکت پالایش و پخش فرآوردههای نفتی نیز با این نظر موافقت کند، اختلاف نظرها حل و تکلیف نرخ پرداختی مشخص خواهد شد.