کد خبر: ۱۷۴۰۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۶ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ 16 August 2014

طرح مسکن اجتماعی تامین‌کننده مسکن محرومان است

سازه نیوز:رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: برنامه‌هایی برای تامین مسکن محرومان مدنظر قرار گرفته که مسکن اجتماعی نیز بر این محور است.علیرضا تابش  اظهار کرد: وزیر راه و شهرسازی تاکید دارد که بنیاد مسکن در زمینه طرح مسکن اجتماعی محور باشد و ما با کمک از مهندسان مشاور در حال بررسی مدل‌های مختلف هستیم که در صورتی که مدل مدنظرمان را تعریف کنیم اطلاع‌رسانی دقیق‌تری خواهیم داشت.

وی با بیان این‌که آمادگی داریم به کمک حساب 100 و توانمندی‌های بنیاد مسکن در خدمت دولت باشیم، افزود: با یک نظم و قاعده‌ای مطلوب‌تر قرار است با کمک مردم اهدافمان را پیش ببریم و در مورد مسکن روستایی هم مانند سابق اقداماتمان را انجام می‌دهیم.

تابش درباره افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن روستایی اظهار کرد: پیشنهاد افزایش سقف این تسهیلات به دولت رفته و کارگروهی تشکیل شده که در آن بنیاد مسکن، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و بانک مرکزی حضور دارند و پیشنهادات به هیات دولت ارائه شده که امیدواریم در اسرع وقت به آن رسیدگی شود.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت:‌ تا پایان امسال حداقل 40 هزار واحد مسکن مهر افتتاح می‌شود و قرار است پرونده مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر تا پایان سال آینده بسته شود.

وی درباره نمایشگاه توسعه سرمایه‌گذاری در شهرهای جدید که روزهای اخیر برگزار شد، گفت: روند نمایشگاه به خوبی پیش رفت به طوری که شهرهای جدید پیشنهادات خوبی را مطرح کردند و این تنها راهی است که مردم باید با سرمایه‌گذاری در بخش ساختمان و مسکن به کمک این حوزه بیایند.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: رنگ و بوی مشارکت در این نمایشگاه کاملا مشهود بود به طوری که دولتی‌ها در آن نقش خاصی نداشتند.