کد خبر: ۱۷۸۸۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۷ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۳ 08 September 2014

برگزاري بزرگترين همايش تخصصي مهندسي ساختمان كشور در شهر مشهد


سازه نیوز:بزرگترین همایش های تخصصی کشور در حوزه مهندسی ساختمان روزهای 20و21 شهریور در شهر مقدس مشهد برگزار می شود.مدیرکل مقررات ملی ساختمان وزارت راه و شهرسازی درباره اهداف برگزاری این همایش گفت: یکی از اهداف ان زمینه سازی برای ایجاد رقابت ومعرفی شاخص های هر استان در عرصه ساختمانی است. به این منظور تعریف یک برند یا شناسه که بیشترین تجارب تخصصی را به مخاطبان معرفی کند ، مورد توجه همایش خواهد بود. 

برای نمونه در احداث شهرک مهرگان مشهد مقدس از فناوری های نوین صنعتی سازی استفاده شده است که می تواند به صورت یک نشانه یا برند در ذهن فعالان و مخاطبان عرصه مهندسی ساختمان ثبت شود.
غلامرضا هویی اظهار داشت : به این ترتیب مشهد مقدس را می توان در زمینه فناوری های نوین ساختمانی به عنوان پیشتاز و صاحب این برند معرفی کرد ، همانگونه که سمنان به مرکز معرفی مصالح ساختمانی و شیراز به مرکز نمونه و پیشرو در زمینه نگهداری ساختمان شهرت دارد.
غلامرضا هوایی در ادامه گفت: نکته مهم دیگری که در این همایش پیگیری شده است، تبدیل این فرصت به یک رویداد بین المللی است. مشهد مقدس با زیرساخت های مناسب مانند راه ، راه آهن و فرودگاه بین المللی، سالن های مجهز و هتل های متنوع و همچنین نزدیکی به کشورهای مختلف همسایه در شمال و شرق و آسیای میانه زمینه های لازم را برای برگزاری همایش های تخصصی بین المللی را دارد. این همایش با پذیرش 200 مقاله علمی که 20 مقاله منتخب آن در سالن های چهارگانه ارائه خواهد شد از کیفیت علمی و کارشناسی بالایی برخوردار است و فرصت مناسبی برای تضارب افکار و دستیابی به نتایج مطلوب در زمینه تخصص های هفت گانه صنعت ساختمان فراهم می آورد و علاوه برآن از حضور سخنرانان ویژه و متخصصان تراز اول کشور برای غنای بیشتر مباحث فنی و علمی همایش دعوت شده است. هوایی اعلام کرد: سومین همایش فناوری های نوین در صنعت ساختمان با حضور وزیر راه وشهرسازی و معاونان وی، مهندسان هفت رشته اصلی مهندسی ساختمان، مدیران کل استان ها، روسای نظام مهندسی استانها، اعضای نظام مهندسی استان خراسان، انبوه سازان، شرکت های خصوصی، سازندگان مصالح، اساتید دانشگاه، دانشجویان رشته های مهندسی عمران، معماری، تاسیسات و دیگر موارد برگزار می شود. پیش بینی می شود بیش از 1500 نفر در این همایش حضور یابند. درحاشیه این همایش تخصصی، نمایشگاه آخرین دستاوردهای فناوری های نوین وصنعتی سازی ساختمان نیز بر پا خواهد شد.