کد خبر: ۱۷۹۳۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۲ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ 10 September 2014

ایمنی ساختمانها در هیچ کجای کشور مناسب نیست


سازه نیوز:رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: ایمنی ساختمانها در هیچ کجای کشور مناسب نیست.اسماعیل نجار در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر، مبنی بر وضعیت ایمنی کلان شهرها در مقابله با زمین لرزه تاکید کرد: متاسفانه وضعیت در هیچ کجای کشور مناسب نیست در حالیکه بشر امروز در سراسر دنیا با استفاده از علم خود میزان خسارت ناشی از اینگونه موارد را کاهش داده است.

وی تصریح کرد: حدود 45 تا 46 حادثه در دنیا وجود دارد که در ایران حدود 34 تا 35 حادثه وجود دارد که مهمترین آن زلزله است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: مهمترین و اساسی ترین حادثه بحث زلزله است که غیر قابل پیش بینی اما قابل پیشگیری است که در این راستا باید به ساخت و سازها توجه ویژه داشت.

نجار تاکید کرد: اگر در ساخت و سازها به اصول ایمنی و آیین نامه ها توجه شود طبیعی است از بار خسارت مالی و جانی به شدت کاسته می شود که در این خصوص دستگاه های مختلف باید همکاری لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه نظام مهندسی به عنوان متولی ساخت و ساز ایمن باید بیشتر وارد مباحث پیشگیری از بروز حادثه شود، گفت: نظام مهندسی متولی ساخت و ساز صحیح در کشور و شهرداری ها نیز باید حساسیت لازم را در خصوص ایمنی ساخت وساز داشته باشند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه مردم نیز باید به موارد ایمنی ساخت و سازها توجه ویژه داشته باشند تاکید کرد: مردم باید به جای توجه به نمای ساختمان به کیفیت کار توجه کنند.

نجار افزود: با حضور در منازلی که ایمنی و کیفیت لازم را ندارند نباید برای خودمان دار تدریجی ایجاد کنیم و همواره در انتظار بروز حادثه باشیم.

 
برچسب ها: حوادث ، بحران ، ایران