کد خبر: ۱۸۰۲۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۸ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۳ 15 September 2014

نحوه فعالیت شهرداری‌های خوزستان بررسی شد

سازه نیوز:گردهمایی یک روزه شهرداران و مدیران ستادی استانداری خوزستان برگزار شد. احمد سیاحی، معاون امور عمرانی استانداری خوزستان در این گردهمایی اظهار کرد: باید با پیش‌بینی و جذب درآمدهای پایدار، نسبت به ارایه این خدمات و تغییر مبلمان شهری و همچنین افزایش فضای سبزشهرها همت گماشت .

همچنین پیمان کاظمی‌نژاد، مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری خوزستان به رعایت بخشنامه‌ها و مقررات مربوط به جذب نیروهای انسانی، خودداری از هزینه‌های خارج از بودجه مصوب شهرداری‌ها، جلوگیری از ساخت و سازهای بی‌رویه و جدی گرفتن جرایم ماده 100 و همچنین شفاف‌سازی مطالبات و احیا حق عمران شهرداری‌ها تاکید کرد.

وی به لزوم آموزش نیروها، فعال کردن مدیریت پسماند، هدف‌گذاری ارزش افزوده، ایجاد فضای سبز و ارتقا خدمات شهری در شهرها اشاره کرد و گفت: فعالیت شهرداری‌ها باید به صورت میدانی مورد ارزیابی قرار گیرد. سه هفته بازدیدهای دوره‌ای از شهرستان‌ها داشته‌ایم و این روند را ادامه می‌دهیم.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری خوزستان خطاب به شهرداران گفت: به کارگیری نیروی انسانی خارج از چارچوب بخشنامه نباشد. دو بخشنامه از وزارت کشور داریم و انتظار داریم جذب نیروها بر اساس آن صورت گیرد.

کاظمی‌نژاد عنوان کرد: هزینه‌های شهرداری‌ها باید در چارچوب اعتبارات مصوب باشد. باید از هزینه‌هایی که در بودجه شهرداری‌ها پیش‌بینی نشده، خودداری کرد و در غیر این صورت مسئولیت آن متوجه شهرداران خواهد بود.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری خوزستان بر رعایت جرایم ماده 100 تاکید کرد و افزود: با جدی گرفتن این ماده باید از ساخت و سازهای بی‌رویه درشهرها جلوگیری به عمل آورد.

کاظمی‌نژاد بر لزوم کشف شیوه‌های نوین درآمدزایی از سوی شهرداری‌ها تاکید کرد و گفت: مطالبات‌ خود از ادارات را شفاف‌سازی کنید و می‌توانید آن را با بدهی‌تان به ادارات مربوطه تهاتر کنید.

وی همچنین بر شناسایی منابع و مودیان جدید مالیاتی با هدف افزایش ارزش افزوده و درآمدهای مالیاتی و نیز مبادله موافقت‌نامه با ادارات برای اخذ تخصیص تاکید کرد و ادامه داد: بحث ایجاد واحد فناوری در ستاد شهری و تسری آن در شهرداری‌ها دنبال شود تا امر برون‌سپاری بسیاری از وظایف شهرداری‌ها به دفاتر پیش‌خوان دولت فراهم شود.

همچنین در ادامه این همایش؛ لطف‌اله هاشمی، مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری خوزستان به بحث اطلاعات تفریق بودجه و تکمیل آن از سوی شهرداری‌ها اشاره کرد و گفت: اطلاعات مربوط به حمل و نقل درون شهری که 20 شهرداری آن را پاسخ داده‌اند باید از سوی سایر شهرداری‌ها در اسرع وقت تکمیل و مسترد گردد.

وی افزود: اطلاعات مربوط به صدور پروانه‌های ساختمانی از ماه آینده مکانیزه می‌شود تا در استفاده از کاغذ صرفه‌جویی و دریافت اطلاعات مربوطه بهنگام باشد.

عبدالکریم فدعمی، مدیرعامل سازمان همیاری و شهرداری‌های استان خوزستان نیز طی سخنانی خواستار مشارکت بیشتر شهرداری‌ها در افزایش درآمدزایی این سازمان شد و گفت: شهرداری‌ها پروژه‌های مورد نظر را به سازمان همیاری شهرداری‌ها اعلام تا سازمان آن را اجرایی کند. ما آماده عقد قرارداد دراین زمینه با شهرداری‌ها هستیم .

فدعمی افزود: اگر سازمان بتواند درآمد خوبی داشته باشد، قادر خواهد بود خدمات رفاهی خوبی به پرسنل شهرداری‌ها ارایه دهد.

وی بر لزوم آموزش و تربیت نیروهای متخصص درشهرداری‌ها تاکید کرد و ادامه داد: سازمان همیاری شهرداری‌ها در این زمینه فعال می‌شود. شهرداری‌ها نیروهای مستعد و حایز شرایط را معرفی تا نسبت به ادامه تحصیل آنان در مقطع کاردانی اقدام شود.

مدیرعامل سازمان همیاری و شهرداری‌های استان خوزستان به استفاده از تسهیلات منطقه آزاد اروند برای نوسازی ناوگان خودروهای عمومی اشاره کرد و گفت: نمایشگاه خودروهای سنگین در آینده نزدیک برگزار می‌شود تا شهردارای‌ها خودروهای مورد نیاز خود را از نزدیک شناسایی کنند.

فدعمی بر مشارکت بیشتر و فعال شهرداران در برنامه‌های سازمان همیاری و شهرداری‌ها تاکید و ابراز امیدواری کرد که ازطریق سازمان بتوانند برنامه‌های مختلف خود را اجرایی کنند.
برچسب ها: شهرداری‌ ، خوزستان