کد خبر: ۱۸۳۸۵
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۹ - ۱۵ مهر ۱۳۹۳ 07 October 2014

ترافیک خوزستان نواقص بسیاری دارد


سازه نیوز:استاندار خوزستان از نهایی شدن دو طرح ترافیک جاده‌ای استان به منظور ارتقا امنیت شهروندان در جاده‌ها تا هفته آینده خبر داد. عبدالحسن مقتدایی در همایش همیاران پلیس و فرهنگیاران ترافیک که امروز (15 مهرماه) در تالار شهید مطهری اهواز برگزار شد، در جمع دانش‌آموزان اظهار کرد: بر اساس اولویت‌بندی‌هایی که به دلایل شرایط خاص در کشور انجام شد؛ در زمانی، اولویت اول انقلاب بود. دورانی که نسل ما به عنوان پدران شما پشت سر گذاشتیم قطعا آشفتگی‌هایی در رفتار، ذهن و تصمیمات ما ایجاد کرده که مشغله‌های فکری موجب آن شده است.

وی ادامه داد: پس از آن نیز جنگ اتفاق افتاد. در زمان آن دفاع جانانه، هیچ اولویتی مقدم بر حفظ سرزمین و خاک و دفاع از ناموس و انقلاب و اسلام نبود. بنابراین شرایط روحی، فکری و رفتاری کسی که در فضای دوران دفاع مقدس و شرایط جنگی حضور داشته، بر اساس اولویت آن دوران ایجاد شده است. همچنین بخش اعظمی از موفقیت‌های جنگ در بی‌نظمی بوده است زیرا اگر در جنگ منظم باشید، دشمن مسیر را تشخیص داده و شما را حذف می‌کند.

استاندار خوزستان گفت: ما به عنوان کسانی که آن دوران را سپری کردیم، آدم‌هایی هستیم که شرایط عادی را طی نکردیم تا پس از آن شرایط عادی در جامعه ایجاد شود.

مقتدایی افزود: یکی دیگر از اولویت‌ها، بحث بازسازی پس از جنگ بود. مدارسی که به واسطه جنگ تخریب شده بودند شرایط مطلوبی نداشتند. در واقع ایجاد انضباط در شهرهای خوزستان، خود بحرانی دیگر بود که پشت سر گذاشتیم.

وی اظهار کرد: همچنین شرایط مالی به لحاظ تحریم و گرفتاری‌هایی که از بیرون تحمیل می‌شد، از عواملی بود که برای ایجاد نظم و انضباط محدودیت ایجاد کرده بود. همچنین اتفاقاتی که در همسایگی ما در کشور عراق به واسطه سه جنگ رخ داده بود، کشور ما و به خصوص استان خوزستان را تحت تاثیر قرار داد.

استاندار خوزستان گفت: استان خوزستان به ویژه و با تک تک سلول‌های خود این بحران‌ها و شرایط را تجربه کرده است.

مقتدایی با اشاره به رعایت نشدن قوانین راهنمایی و رانندگی از سوی رانندگان، افزود: در خیابان‌های اهواز و دیگر شهرهای خوزستان، موانعی را می‌بینید که در خیابان‌ها ایجاد شده‌اند تا از افزایش بیش از حد سرعت جلوگیری کند؛ این موانع ناشی از رعایت نشدن قانون است .

وی با انتقاد از سبک و سیاق رفتار ترافیکی در شهرهای خوزستان ادامه داد: اوضاع و احوال بخش ترافیکی علی‌رغم تمام تلاش‌هایی که صورت می‌گیرد، نواقص بسیاری دارد که باید توسط نسل‌های بعد برطرف شود.

مقتدایی عنوان کرد: تا زمانی که سرعت‌گیرها در خیابان‌ها باشند و تا زمانی که دوربین‌های کنترل سرعت همچنان افزایش یابند، خودکنترلی به وجود نخواهد آمد.

وی ادامه داد: با توجه به مشکلات و خرابی‌های بسیاری که خوزستان در جنگ متحمل شده و همچنین با وجود تردد در مسیرهای خوزستان از جای جای کشور، فرهنگ ترافیک استان باید به سمت و سویی پیش رود که در کنار تمام قانون و مقررات کشوری، امکاناتی فراهم آید تا شهروندان ما از نظر ترافیکی در آسایش و امنیت بیشتری باشند.

استاندار خوزستان اظهار کرد: به این منظور دو طرح ترافیک جاده‌ای برای خوزستان در نظر گرفته شده که امید است با نهایی شدن این طرح‌ها تا هفته آینده و اجرایی شدن تا دو سال آینده، آمار و ارقام تلفات در حوادث رانندگی جاده‌های استان کاهش یابد.

مقتدایی افزود: استان خوزستان شایستگی‌های بسیار دارد و آنچنان که در حوزه مبارزه با مواد مخدر در کشور برتر شناخته شد، در موضوع ترافیک نیز باید برتر شود.
برچسب ها: ترافیک ، خوزستان