کد خبر: ۱۸۶۹۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۱ - ۲۹ مهر ۱۳۹۳ 21 October 2014

اعتماد مدیران اجرایی به جامعه مهندسی کشور


سازه نیوز:آخوندی گفت: مدیران اجرایی به جامعه مهندسی اعتماد کردند و هیچ وقت نباختند و همیشه ایران را با اعتماد به مهندسان به پیش بردند بوزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در بازدید از سازه های کشورهای همسایه می توان به مهندسان ایرانی بالید، گفت: علی رغم همه سختی ها و جنگ طولانی اما باز هم میانگین ما از امکانات و تاسیسات زیربنایی نسبت به کشورهای همسایه بالاتر است.

آخوندی با اشاره به سند مهندسی سال 2020 آمریکا، گفت: در این سند موضوع مورد بحث این بود که فرق مهندس سال 2020 آمریکا با مابقی مهندسان جهان در آن سال چیست.

وی در ادامه گفت: در این سند به دو نکته اشاره شد؛ اول اینکه مهندسی باید با مابقی رشته ها ارتباط برقرار کند و دوم اینکه از نظر مدیریت و مالی در بازار جهانی رقابت کنند.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه تصریح کرد: مدیران اجرایی به جامعه مهندسی اعتماد کردند و هیچ وقت نباختند و همیشه ایران را با اعتماد به مهندسان به پیش بردند.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی جهان مهندسی هم پیچیده تر و هم ساده تر به معانی مختلف شده است، اظهار داشت: مهندسی ساده شده؛ به این دلیل که بخش زیادی از محاسبات را ماشین انجام می دهد اما پیچیده هم هست، زیرا مهندسان باید به ابعاد مختلف یک پروژه توجه کنند.

وزیر راه و شهرسازی به رقابت بین المللی و دانش فراتر از مهندسی اشاره کرد و گفت: مهندسان امروز باید تلاش بیشتری داشته باشند و ابعاد مختلف این پروژه را در نظر بگیرند.

آخوندی با بیان اینکه در وزارت راه با شرایط سخت و تنگناهای اعتباری روبرو هستیم، گفت: دولت انباری از بدهی ها را به پیمانکاران تحمیل کرده است و حجم بدهی های دولت بسیار زیاد است و در موضوع خروج از رکود مطرح شده که چگونه مهندسان در شرایط سخت و رکود اقتصادی به کار خود ادامه دهند.

وی با بیان اینکه در شرایط سخت نیاز به تدابیر و ابتکارات فرامهندسی داریم، بیان کرد: در هر صورت ملت ایران با شرایط سختی مواجه هستند و چندین سال طول می کشد تا به شرایط عادی برسیم، بنابراین نیاز داریم تا بخش خصوصی به همراه دولت، کشور را به پیش ببرند.

آخوندی در ادامه خاطر نشان کرد: امیدواریم تا لایحه خروج از رکود در دولت به تصویب برسد تا ما با پشتوانه بیشتری پیش برویم.

مرجع:irceo.net