کد خبر: ۱۸۸۸۴
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۵ - ۰۶ آبان ۱۳۹۳ 28 October 2014

پرداخت 25 میلیون تومان وام ساخت خانه‌های زلزله‌زده


سازه نیوز:رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: 3800 واحد به دلیل زلزله به‌طورجدی آسیب‌دیده و درجه نوع اول قرار دارند که برای هر واحد تخریبی، میزان 250 میلیون ریال وام ساخت و 50 میلیون ریال وام بلاعوض معیشتی در نظر گرفته‌ شده است.

علی‌رضا تابش در جلسه ستاد هماهنگی مناطق زلزله‌زده استان ایلام در آبدانان اظهار کرد: بنیاد مسکن با جدیت تمام در حال تشکیل پرونده و پیگیر روند پرداخت وام‌های مسکن به متقاضیان دریافت وام در مناطق زلزله‌زده استان ایلام است.

تابش گفت: تعداد چهار ستاد در مناطق زلزله‌زده استان ایلام جهت برآورد خسارت و تشکیل پرونده متقاضیان دریافت وام مسکن در این منطقه مشغول به فعالیت است که تعداد 26 هزار واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن مورد بازدید قرارگرفته و واحدهای خسارت‌دیده در سه درجه نوع اول، نوع دوم و سوم دسته‌بندی شده‌اند.

وی در پاسخ به خبرنگار ایسنا که آیا کسانی که به بانک‌های عامل پرداخت وام بدهکار هستند می‌توانند از تسهیلات این طرح استفاده کنند؟ گفت: این‌گونه شهروندان نیز می‌توانند وام ساخت‌وساز مسکن مناطق زلزله‌زده آبدانان را دریافت کنند و هرکسی که درگذشته وام گرفته باید آن را پرداخت کند و بدهی‌های قبلی مانع دریافت این وام نمی‌شوند و مردم بدانند که تسهیلات بخشودنی نیست و باید وام‌های قبلی خود را پرداخت کنند.

وی همچنین به عدم افزایش وام مسکن در مناطق زلزله‌زده اشاره و تصریح کرد: افزایش وام عملی نیست چون در هیات دولت تصویب شده است.

آخرین وضعیت واحدهای مسکونی خسارت دیده در زلزله ایلام


همچنین مدیرکل بنیاد مسکن استان آخرین وضعیت واحدهای مسکونی خسارت دیده در زلزله ایلام را تشریح کرد.

فریادرس شهبازی در نشست هماهنگی مناطق زلزله‌زده آبدانان اظهار کرد: 26 هزار واحد در آبدانان به‌صورت کارشناسانه موردبررسی قرارگرفته است که با دسته‌بندی‌های نوع اول، دوم و سومی که انجام‌شده تاکنون تعداد 3450 پرونده نوع اول و 1040 پرونده نوع دوم نیز تشکیل و آماده معرفی به بانک‌های عامل هستند.

وی تصریح کرد: پرونده 400 متقاضی دریافت وام نیز به بانک‌های عامل رفته است و بانک کشاورزی و صادرات به ترتیب وام تعمیرات و ساخت‌وساز را به متقاضیان پرداخت می‌کنند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان ایلام افزود: با بررسی‌های کارشناسانه بنیاد مسکن تعداد 3600 واحد مسکونی در آبدانان، سالم شناخته شده است و تاکنون 1100 واحد کار اجرایی واحدهای مسکونی خود را از نقشه تا دیوارچینی انجام داده‌اند.