کد خبر: ۱۸۸۹۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۱ - ۰۶ آبان ۱۳۹۳ 28 October 2014

وضعیت قرمز در بازار انبوه سازان


سازه نیوز:رییس انجمن صنفی انبوه سازان استان همدان با بیان اینکه انبوه سازان هم اکنون وضعیت بسیار سخت و دشواری می گذرانند، گفت: اگرچه قبول داریم که دولت یازدهم درگیر مشکلات متعددی است، اما دولت هم باید عنایت کند که از زمان آغاز به کار خود تاکنون فقط به فکر کنترل تورم بوده و باید در این زمینه تجدیدنظر کند و یکجانبه نگری را کنار بگذارد.
شاپور قلیچ خانی  با تاکید بر اینکه صرف تمرکز بر کنترل تورم و جلوگیری از رشد تورم و رها کردن بخش تولید به حال خود، اقتصادی نیست، افزود: در کنار کنترل تورم، باید به رشد تولید و توسعه پویای اقتصاد نیز توجه شود.
انبوه سازانوی با بیان اینکه دولت باید کنار این سیاست های انقباضی یک سیاست انبساطی جهت رونق تولید داشته باشد، گفت: با توجه به اینکه تولیدات انبوه سازان در حال حاضر روی دستشان مانده و رکود و کسادی کاملا بر بازار حاکم است، حمایت از تولید مسکن منجر به عرضه بیشتر و برقراری تعادل بین عرضه و تقاضا می شود.
رییس انجمن صنفی انبوه سازان استان همدان خواستار تسریع در افزایش مبلغ وام مسکن شد و گفت: انتظار می رود که این موضوع حداقل در ماه های باقی مانده از سال عملیاتی شود که تا حدودی موجب گشایش امور مربوط به بخش تولید مسکن و ساختمان و ایجاد رونق نسبی در این بخش ها شود.

anboohszz
وی ضمن تاکید بر لزوم پرهیز از شعارگویی در بخش مسکن گفت: با کنترل کمی و کیفی اعتبارات و کانالیزه کردن آن به سوی تولید مسکن می توان بخش مسکن و انبوه سازان را از وضعیت نامناسبی که دچار آن شده اند، نجات داد.
قلیچ خانی همچنین با اشاره به اینکه بانک ها نباید از اعطای تسهیلات مسکن خودداری کنند، تصریح کرد: هرچند در حال حاضر با محدودیت اعتبارات در سطح کشور مواجه شده ایم، اما بانک ها نباید کاملا از این عرصه کنار بکشند و باید به وظیفه اصلی خود که تنظیم روابط اقتصادی با بخش های مرتبط و برقرای تعادل در امور پولی و مالی است عمل کنند تا در کنار افزایش تولید مسکن، تورم هم مهار شود.
وی در عین حال با انتقاد از سیاست انقباضی کنترل تورم گفت: باید توجه کرد که کنترل و کاهش چند درصدی تورم به چه بهایی اتفاق افتاده است.
این انبوه ساز خاطر ناشان کرد: از آنجایی که مشاغل بسیاری به بخش مسکن وابسته است، به دلیل رکود حاکم بر بخش های اقتصادی و صنایع کشور، اکثر کارخانه ها تعطیل و نیمه تعطیل هستند و در وضعیت نامطلوبی به سر می برند. لذا هر چه سریعتر باید انبساطی در زمینه تولید مسکن و هدایت پول و اعتبار از سوی بانک ها به این بخش صورت گیرد.