کد خبر: ۱۹۲۵۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۰ - ۲۱ آبان ۱۳۹۳ 12 November 2014

مسمومیت 16 دانش‌آموز با منواکسیدکربن


سازه نیوز:16 دانش‌‍‌آموز دبستان دانش (شهرک دانش) با گاز منواکسیدکربن مسموم شدند. براساس اعلام روابط عمومی بیمارستان ولایت قزوین، این اتفاق ساعت هشت صبح روز 17 آبان 1393 به وقوع پیوست و به محض اعلام این حادثه به اورژانس قزوین، کد عملیاتی پایگاه اورژانس صفا به محل رسید که به محض اعلام درخواست آمبولانس‌های کمکی، مرکز هدایت عملیات بحران «EOC» دانشگاه وارد عمل شد و کارشناسان و تکنیسین‌های اورژانس از ستاد مرکزی (با یک دستگاه اتوبوس آمبولانس) و همچنین از پایگاه اورژانس آقابابا، در محل حضور پیدا کردند.

در ادامه، پس از انجام اقدامات درمانی لازم در محل، برای تکمیل درمان، 14 نفر به مرکز آموزشی – درمانی ولایت و دو دانش‌آموز به مرکز آموزشی – درمانی بوعلی، منتقل شدند که همه این 16 دانش‌آموز پس تکمیل فرآیند درمان به آغوش خانواده‌های خود بازگشتند.

سالار قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با همراهی کیایی معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه از دانش‌آموزان حادثه دیده عیادت کردند.همچنین در ساعات اولیه این حادثه سیستم گرمایشی دبستان دانش توسط مسئول دبیرخانه گروه کاهش خطر بلایا و حوادث و کارشناس بهداشت حرفه‌ای معاونت بهداشتی، مورد بازدید قرار گرفت.

سیستم گرمایشی این مدرسه، شوفاژ است و دلیل حادثه از سوی کارشناسان آتش‌نشانی عدم نصب سیستم تهویه اعلام شد.