کد خبر: ۱۹۵۵۸
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۱ - ۱۵ آذر ۱۳۹۳ 06 December 2014

تقدیر از مدیران روابط عمومی سازمان های نظام مهندسی


سازه نیوز:همزمان با برگزاری دومین همایش ملی شناسنامه فنی ملکی ساختمان دبیرخانه این همایش با هماهنگی شورای سیاستگزاری، کمیته علمی همایش و شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان در نظر دارد از مدیران روابط عمومی سازمان های نظام مهندسی تمامی استان های کشور به لحاظ قدردانی از تلاش و زحمات ارزنده آنها تقدیر به عمل بیاورد که این مراسم از سوی مسئولان ارشد صنعت ساختمان اجرا خواهد شد.
سازمان نظام مهندسي ساختمان كشور به عنوان سازماني حرفه اي، مردم نهاد، غيرسياسي، غير انتفاعي و مستقل كه به منظور وضع مقررات ملي ساختمان و نظارت بر اجراي خدمات مهندسي و همچنين بسترسازي در خصوص رشد و اعتلاي مهندسي، اجرای هرچه گسترده تر خط مشی سازمان نظام مهندسی که از سوی مهندس ترکان ترسیم شده است، ساماندهي فعاليت هاي مهندسي و نظم بخشيدن به عملكرد اين حرفه و ارتقاي دانش فني مهندسان، صاحبان حرفه ها و كارگران در بخش ساختمان و رشد و آگاهي مردم نسبت به مقررات ملي ايجاد شده است؛ نقش بی بدیلی در تحقق حقوق شهروندی و پاسخ به مطالبات عمومی ایفا می کند.
روابط عمومي به عنوان اصلي ترين حلقه ارتباطي بين بخش های حكومتی، سازمانی و مديريتی با عموم جامعه است. روابط عمومي در فرآيند دسترسي مديران به افكارعمومي و برقراری ارتباط میان آنها در راستای تحقق اصل پرسشگري و پاسخگويي و فرهنگ سازی درخصوص نظارت مردم بر عملكرد دولتمردان و نهادهاي اجرايي، مسئوليتي خطير دارد.
لازم به ذکر است، روابط عمومي از مبانی توسعه سازمانی است. روابط عمومي را به عنوان بازتاب شخصيت سازمان تعريف مي كنند و روابط عمومي يعني مديريت شهرت يك سازمان. «برنیز» از پیشگامان این عرصه در مورد تعریف روابط عمومی می گوید:«روابط عمومی عبارت است از دادن اطلاعات به مردم برای همبسته ساختن نگرش ها و اقدامات یک سازمان یا نهاد با مخاطبان خود و متقابلا نگرش ها و اقدامات مخاطبان با آن سازمان یا نهاد.»
از همین رو، در بخش صنعت ساختمان نیز نقش روابط عمومی در سازمان نظام مهندسی ساختمان - به عنوان یکی از مهمترین و اثرگذارترین نهادهای دخیل در ساخت و سازها- در اعتلای جامعه مهندسی و سازمان مذکور انکار ناپذیر است. چرا که روابط عمومی ها به عنوان پل ارتباطی میان مردم و مسوولان می توانند در فرهنگ سازی عموم مردم برای استفاده از خدمات مهندسی نقش بسزایی را ایفا کنند.
روابط عمومي ها فعاليت‌هاي انجام شده در انزواي سازمان را عمومي مي‌كنند و واسطه ارتباط ميان سازمان و دنياي خارج از جمله رسانه ها هستند؛ به گونه ای که با ارائه اخبار و گزارشات مربوط به عملکرد آن سازمان در اختیار رسانه ها، امکان انعکاس آنها را در سطح جامعه فراهم می کنند.
گفتنی است، دومین همایش ملی شناسنامه فنی ملکی ساختمان 25 آذر ماه و اولین همایش ملی سازندگان و تولیدکنندگان حرفه ای مسکن و ساختمان (سازنده پاسخگو) به ریاست دکتر مظاهریان، معاون امور مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی 26 آذر ماه در هتل المپیک تهران برگزار می شود.
انتهای پیام/