کد خبر: ۱۹۶۷۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۳ - ۲۳ آذر ۱۳۹۳ 14 December 2014

پرتاب آجر پاره‌های «قلعه‌تل» به سمت...!؟


سازه نیوز:ميراث فرهنگي گفت: «قلعه‌تل» نیازمند بازسازی و ایجاد کیوسک مراقبت و حفاظت است.احمد جعفری‌ماجد با اشاره به اين كه بافت اين قلعه از آجر است اظهار كرد: به دلیل نبود نظارت و اطلاع‌رسانی به بازدیدکنندگان و گردشگران بسیاری از دیوارهای قلعه‌تل بالا می‌روند و برخی با شکستن آجرها، تکه‌های آن را به سمت هم دیگر پرتاب می‌کنند!

وی با تاكيد بر اين كه باید به مردم آموزش‌های لازم داده شود تا از آثار موجود در منطقه به خوبی نگه‌داری شوند بيان كرد: قلعه‌تل منظر و بافت بسیار زیبایی دارد اما به رغم ثبت ملی بودن هیچ گونه حفاظت و نگهبانی از آن نمی‌شود.

اين دوستدار ميراث فرهنگي با اشاره به اين كه قلعه‌تل عمدتا از آجر و بر تپه‌ای مشرف بر دشت ساخته شده يادآوری كرد: اين قلعه تاریخی در بخش مرکزی باغملک توسط محمدتقی خان بختیاري در دوره فتح‌علی شاه قاجار ساخته شد و جهت فرماندهی قشون مورد استفاده قرار می‌گرفت.

جعفری‌ماجد خاطرنشان كرد: شهر قلعه‌تل كه در شرق خوزستان و در سمت راست جاده اهواز ـ اصفهان قرار گرفته قدمت بسیار طولانی دارد و با توجه به کتیبه‌های یافته شده باور بر اين است كه پيشينه اين شهر به دوران عیلام نو بازمی‌گردد.

او ابراز امیدواری كرد: این اثر تاريخی برای آیندگان نگه‌داری شود.