کد خبر: ۲۰۰۵۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۸ - ۱۳ دی ۱۳۹۳ 03 January 2015
با اختصاص اعتبارات جدید:

۴۰کیلومتر از جاده مسجد سلیمان به اهواز کاهش می یابد


سازه نیوز:به زودی از سمت دانشگاه آزاد مسجدسلیمان چهار کیلومتر دیگر از جاده میانبر اجرایی خواهد شد.  علی عیدیوندی رییس اداره راه و شهرسازی مسجدسلیمان با اعلام این خبر گفت: با پیگیری های ویژه جناب دکتر اسماعیل جلیلی نماینده  مردم در مجلس شورای اسلامی شش میلیارد تومان جهت احداث میانبر از سمت مسجدسلیمان به سمت اهواز کارسازی شده و مناقصه کار در حال انجام است که انشالله با اخذ مجوز محیط زیست و تکمیل اعتبار از سمت سه راه نفت سفید، عملیات دوباره آغاز خواهد شد تا از هر دو سمت کار احداث جاده میانبر تسریع گردد چرا که اعتبار سنگینی جهت احداث تونل ها و پل های منفرد بزرگ نیاز است.

مهندس عیدیوندی در ارتباط با مشخصات جاده میانبر گفت: طول جاده میانبر ۲۸/۶ کیلومتر از سه راهی نفت سفید تا میدان دانشگاه می باشد. احداث مسیر به صورت چهار خطه قابل ارتقا به ۶ خطه با ۶ دستگاه تونل در دو مسیر رفت و برگشت ۳ دستگاه در مسیر رفت و ۳ دستگاه در مسیر برگشت.

۱۵۴

وی ادامه داد: جمعاً ۷ کیلومتر تونل احداث و دو پل بزرگ منفرد به طول ۶۰۰ متر با شرایط خاص اجرا خواهد شد. وی گفت: با احداث این جاده ۴۰ کیلومتر طول مسیر موجود مسجدسلیمان – اهواز کاهش خواهد یافت. همچنین کاهش زمان سفر به میزان ۴۰ دقیقه و حذف اکثر نقاط سانحه خیز مسیر و کاهش جاده بین استانی مسجدسلیمان، اندیکا، شهرکرد به میزان ۴۰ کیلومتر از دیگر خصوصیات احداث جاده میانبر خواهد بود. عیدیوندی در پایان سخنان خود گفت: اعتبار مورد نیاز اولیه برای اجرای این پروژه ۶۵۰ میلیارد تومان است.

مرجع:cjmis