کد خبر: ۲۰۳۵۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۰ - ۳۰ دی ۱۳۹۳ 20 January 2015

راه و شهرسازی خوزستان در ساماندهی بافت شهری اهواز نقش موثری دارد



 فرماندار اهواز گفت: اداره کل راه و شهرسازی خوزستان با ارائه خدمات گسترده و متنوع نقش موثر و مفیدی در حوزه مسکن و راه و شهرسازی بویژه در ساماندهی امور شهری و بافت و معماری شهر اهواز دارد.






 اسماعیل ارزانی بیرگانی در نشست مشترک اعضای شورای مدیران راه و شهرسازی خوزستان و شورای اداری فرمانداری اهواز افزود: راه و شهرسازی خوزستان یکی از ادارات کل خوزستان است که حجم فعالیت های بسیار زیاد و متنوعی دارد که می تواند با تعامل با فرمانداری اهواز و بخشداری های تابع این شهرستان خدمات مطلوبی را در حوزه شهری به شهروندان ارائه کند.


وی از جمله این خدمات به ساماندهی راه های روستایی، ورودی های شهر، منظر شهری، معماری شهر، شهرسازی و ساخت و سازها در شهر اشاره کرد.


ارزانی بیرگانی ارتباط بین راه و شهرسازی خوزستان و فرمانداری اهواز را نزدیک و مطلوب خواند و بر ضرورت تداوم این تعامل و همگرایی در تحقق هر چه سریعتر برنامه های عمرانی شهر اهواز تاکید کرد.


در ادامه سه بخشدار بخش مرکزی اهواز، غیزانیه و اسماعیلیه مشکلات خود را در حوزه راه و شهرسازی بویژه راه های روستایی عنوان کردند که با بررسی این مشکلات تصمیمات لازم در این چارچوب اتخاذ شد.


در این نشست مقرر شد بهسازی، نوسازی و لکه گیری جاده امام جعفر صادق(ع) به عنوان یکی از اولویت ها در دستور کار قرار گیرد.


همچنین ترمیم، بهسازی و شانه سازی برخی از راه های روستایی از جمله روستاهای شموسی، طاهریه، سید یوسف، ابوالبکریه، روزنه و شیخیه از دیگر تصمیمات اتخاذ شده در نشست مزبور بود.

در پایان نشست فرماندار اهواز گفت: به میزان اعتباری که اداره کل راه و شهرسازی خوزستان برای ساماندهی راه های روستایی اختصاص دهد فرمانداری اهواز هم اعتبار مورد نیاز را تامین می کند.