کد خبر: ۲۰۵۳۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۸ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ 08 February 2015
دویده:

۴۰۰ دفتر طراحی در سطح خوزستان وجود دارد




کمال دویده در یازدهمین جلسه کمیسیون خدمات مهندسی و اشتغال شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در اهواز اظهار کرد: از ابتدای دوره چهارم، حدود شش سال پیش، به طور جدی وارد بحث خدمات مهندسی سازمان شدیم در ابتدای فعالیت روی ساماندهی دفاتر طراحی متمرکز شدیم.


وی ادامه داد: دفاتر مهندسان طراح را براساس گروه الف، ب، ج، د دسته بندی کردیم سپس از حالت کمی به کیفی تبدیل شدند.


نایب رئیس اول سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان بیان کرد: حدود ۲۵۰ دفتر طراحی در اهواز و ۴۰۰ دفتر در سطح استان خوزستان داریم و در حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد دفاتر اهواز کلیه رشته های سازمان نظام مهندسی ساختمان را در خود دارند.


وی با اشاره به اینکه حدو یک سال گذشته در بحث توزیع نظارت وارد شدیم، تصریح کرد: سال گذشته در زمینه ارجاع کار نظارت ابلاغی داشتیم، ما قبل از آن به صورت الکترونیکی نرم افزاری را طراحی کردیم که می توان از آن به صورت جامعه در سطح کشور استفاده کرد، از صدور پروانه، کنترل پروانه تا خدمات مهندسی در خوزستان براساس این کارتابل انجام می شود.


دویده عنوان کرد: در زمینه نظارت سیستمی پیاده کردیم که بحث شورای مرکزی را پوشش می دهد، مهندسان را امتیازبندی کردیم که براساس آن تمام مهندسان دارای امتیاز هستند.


وی با بیان اینکه در زمینه نظارت شفاف و به صورت الکترونیکی عمل می کنیم، عنوان کرد: سال گذشته یک سری شرکت های حقوقی را ساماندهی کردیم و در حال حاضر سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان دارای ۱۰ شرکت حقوقی است.


نایب رئیس اول سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان با بیان اینکه آزمایش های ژئوتکنیک برای ساختمان های بالای پنج طبقه راد داریم، بیان کرد: بحث قراردادی که دستورالعمل گودبرداری را اعلام کردند عملیاتی کردیم و در هیئت چهار نفره مصوبات را گرفتیم و برای گودبرداری های بالای یک متر و ۸۰ سانتیمتر قرارداد جوش و بتن را الزامی کردیم.


وی در پایان اظهار کرد: پیشنهاد می دهیم جلوی دفاتر یک نفره گرفته شود و به حالت دو تا سه نفره با تنوع رشته ها تبدیل شوند.