کد خبر: ۲۰۹۴۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۳ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ 08 March 2015

جلسه ارتقاء ایمنی سفر های نوروزی در اداره کل حمل و نقل و پایانه های خوزستان

سازه نیوز:جلسه ارتقاء ایمنی سفرهای نوروزی سال ۱۳۹۴ در محل سالن جلسات اداره کل حمل و نقل و پایانه های خوزستان برگزار شد. این جلسه با حضور مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان، رییس پلیس راه استان ، رؤسای تشکل های صنفی حمل و نقل مسافر و مدیران فنی شرکت های حمل و نقل مسافربری با هدف ارتقاء ایمنی در وسایل نقلیه عمومی و آموزش مدیران فنی شرکت های مسافربری در آستانه طرح ستاد سفرهای نوروزی تشکیل گردید.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه های خوزستان اذعان داشت: مقوله ایمنی مربوط به یک فصل و یا ایام خاص نیست و همیشه باید شرایط و بستر را به گونه ای فراهم کنیم که شاهد به حداقل رسیدن حوادث جاده ای در کل سال باشیم.

مسعود مصدقی دو عامل مهم مدیریت سرعت و مدیریت توزین را به عنوان عوامل کلیدی ارتقای ایمنی حمل و نقل جاده ای عنوان و اعلام نمود : در این خصوص می باید ضمن فرهنگ سازی لازم، ابزارهای کنترل هوشمند مانند دوربین های سرعت سنج و باسکول های پیشرفته در اختیار پلیس قرار گرفته که به عنوان یک عامل بازدارنده می تواند نقش اساسی در کاهش تصادفات جاده ای ایفا نماید.

وی با اشاره به نقش حیاتی و اساسی مدیران فنی افزود : بی توجهی مدیر فنی به مسئولیت های خود می تواند منجر به بروز حادثه گردد و فجایع ترافیکی گردد.

وی در پایان خاطر نشان ساخت: خوشبختانه در سال های اخیر شاهد کاهش تلفات تصادفات جاده ای هستیم که این نشان تلاش همه دستگاه های متولی بویژه پلیس راه استان است.

سپس سرهنگ قاسم قدرتی فرمانده پلیس راه استان در سخنانی نسبت به مسئولیت سنگین نظارت مدیران فنی بر وسایل نقلیه عمومی بویژه وسایل نقلیه عمومی مسافربری، از نظارت پلیس بر عملکرد مدیران فنی به صورت محسوس و نا محسوس خبر داد و اظهار داشت:  تخلفات شناسایی شده به اداره کل حمل و نقل و پایانه های خوزستان  منعکس و به این تخلفات خارج از نوبت و با فوریت در کمیسون ماده ۱۲ رسیدگی خواهد شد.

در پایان آموزش های لازم و تمامی مواردی که مدیران فنی می باید پیش از حرکت خودرو خود کنترل نمایند توسط فرمانده ی پلیس راه استان به آنان آموزش داده شد.

 
برچسب ها: حمل .ونقل ، ترافیک