کد خبر: ۲۱۳۹۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۶ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۴ 09 April 2015
رئیس اتحادیه انبوه‌سازان مسکن کرمانشاه:

مسکن در سال ۹۴ جهشی گران نمی‌شود


سازه نیوز:رئیس اتحادیه انبوه‌سازان مسکن کرمانشاه ابراز امیدواری کرد، سال ۹۴ سال رونق بازار مسکن باشد و گفت: رونق این بخش رونق اقتصادی کل کشور را در پی خواهد داشت.

مهندس منصور طاقه‌ای  رونق بخش مسکن را یکی از مهمترین شاخص‌های اقتصادی کشور دانست و گفت: وقتی که مسکن به حرکت درآید و از رکود خارج شود سایر بخش‌ها را نیز به دنبال خود خواهد کشید.

وی با اشاره به وابستگی بسیاری از صنایع کشور به ساخت و ساز، افزود: اکثر صنایع ما در حوزه مصالح هستند، مانند سیمان، کاشی، فلزات و ... و از بازار مسکن تاثیر می‌پذیرند.

این کارشناس معتقد است، وقتی که بازار مسکن رونق بگیرد این بخش‌ها را نیز رونق خواهد داد، در نتیجه ظرفیت صنایع تولیدی بیشتر می‌شود و این امر به نوبه خود اشتغالزایی و رشد اقتصادی را در پی خواهد داشت.

طاقه‌ای عنوان کرد: یکی از مهمترین برنامه‌های دولت برای خارج کردن اقتصاد کشور از رکود برنامه‌ریزی برای بازار مسکن است که شامل کنترل قیمت‌ها، در نظر گرفتن تسهیلات و ... می‌باشد.

وی اظهار کرد: متاسفانه به دلیل بالا رفتن هزینه‌های ساخت، قیمت زمین، هزینه کارگر و ... قیمت تمام شده مسکن افزایش یافت و این امر باعث شد به دلیل عدم قدرت خرید مردم، رکود بر بازار مسکن حاکم شود که خروج از این شرایط نیز نیازمند حمایت و تسهیلات دولت است.

وی گفت: سال ۹۳ سالی همراه با رکود برای بازار مسکن بود، گرانی حاکم بر بازار نیز اگرچه از سال‌های قبل منشاء داشت اما چون با رکود همراه بود بازار نامناسبی را برای بخش مسکن کشور ایجاد کرد.

رئیس اتحادیه انبوه‌سازان مسکن کرمانشاه با اشاره به توافق ایران و ۱+۵ در حوزه هسته‌ای، افزود: این توافق نیز دست دولت را بیش از پیش باز می‌کند که به بخش مسکن کمک کند و به نوعی این بخش را تحریک کند.

طاقه‌ای معتقد است: با این شرایط و با برنامه‌های دولت احتمالا در سال ۹۴ شاهد رونق بازار مسکن خواهیم بود و اگر افزایش قیمتی هم رخ دهد در حد نرخ تورم است و جهشی نخواهد بود، اما احتمالا در سال ۹۵ افزایش نرخ مسکن بیشتر از نرخ تورم خواهد شد.
برچسب ها: مسکن ، ساختمان