کد خبر: ۲۱۵۲۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۶ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ 15 April 2015
رئیس انجمن انبوه‌سازان مسکن و ساختمان استان خوزستان:

بافت‌های فرسوده با شعار احیا نمی‌شوند

سازه نیوز: رئیس انجمن انبوه‌سازان مسکن و ساختمان استان خوزستان گفت: بازسازی بافت‌های فرسوده یک کار اجرایی و عملی است و این بافت‌ها تنها با شعار احیا نمی‌شوند.

فرشید پور حاجت  با بیان اینکه طبق برنامه چهارم و پنجم توسعه کشوری هرساله ۱۰ درصد از بافت‌های فرسوده باید احیا و بازسازی شود، افزود: با توجه به اینکه در آخرین سال از برنامه توسعه کشور هستیم و طبق این برنامه و برنامه‌ریزی‌های انجام شده نباید اثری از بافت فرسوده در سطح استان مشاهده شود و این در حالی است که وضعیت بافت‌ها به همان شکل سابق است و هیچ‌گونه اقدام چشمگیری در این زمینه انجام نشده است.

وی با اشاره به اینکه هر ساله به این بافت‌ها اضافه می‌شود، اظهار داشت: طرح بازسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده از هیچ‌گونه حمایتی برخوردار نیست.

پور حاجت گفت: نقش دانشگاه‌ها و مردم در تسریع احیا این بافت‌ها بسیار موثر است. دانشگاه‌ها با مطالعات علمی و مردم با همکاری و مشارکت می‌توانند نقش و کارایی بسزایی داشته باشند.

وی به راه‌اندازی ستادهای توانمند در این زمینه تاکید و تصریح کرد: با توجه به اینکه تعداد قابل توجهی از مردم در این مکان‌های ناامن در حال زندگی هستند باید اقدامات لازم جهت احیا این بافت‌ها هرچه زودتر انجام شود.


مرجع: کابان نیوز