کد خبر: ۲۱۹۱۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۵ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ 07 May 2015

آمادگی وزارت راه‌ و شهرسازی برای صدور خدمات فنی و مهندسی به الجزایر



سازه نیوز:وزیر راه و شهرسازی ایران در دیدار با رئیس اتاق بازرگانی الجزایر از آمادگی این وزارتخانه برای صدور خدمات فنی و مهندسی به این کشور خبر داد و خواستار تسهیل صدور روادید برای تجار و گردشگران شد.










 

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه بخش دولتی و خصوصی ایران از همکاری با الجزایر خاطرات خوبی دارند و در سطح بین‌المللی همکاری های مطلوبی بین دو طرف بوده است، بیان داشت: باید برنامه‌ریزی لازم برای افزایش سطح مبادلات دو کشور انجام داد و از پیشنهادات الجزایر برای گسترش مبادلات استقبال می‌کنیم.
رئیس کمیسیون مشترک ایران و الجزایر ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی آمادگی صدور خدمات فنی و مهندسی است و بر اساس دعوت از وزیر مسکن الجزایر برای حضور در ایران، منتظر اعلام زمان این دیدار هستیم.
وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: پیشنهاد تشکیل صندوق مشترک سرمایه‌گذاری داده شده است که امیدواریم موضوع سریع‌تر پیگیری و مکاتبه‌های لازم در این خصوص برای رفع ابهام‌ها انجام شود.
آخوندی ابراز داشت: برای صدور روادید برای تجار و گردشگران نیاز به سهولت بیشتری است. هر دو طرف علاقه‌مند به حضور در کشور دیگر هستند و باید دولت‌ها این امکان ر‌ا برای حضور بیشتر بازرگانان و گردشگران فراهم کنند.
بنابر این گزارش در این دیدار محمد العید بن عمر با ابراز خرسندی از تمایل دو کشور برای گسترش روابط و مبادلات اقتصادی، گفت: ایران شرکت‌های ایرانی را برای حضور در الجزایر معرفی کند و بازرگانان ایرانی با حضور در الجزایر از نزدیک با ظرفیت‌ها و جنبه‌های همکاری دو طرف آشنا شوند.
رئیس اتاق بازرگانی الجزایر بیان داشت: با توجه به تجربه شرکت‌های ایرانی در بخش پتروشیمی، صنایع غذایی، زیرساخت‌ها و داروسازی، الجزایر تمایل به همکاری و افزایش مبادلات را دارد.
وی با اشاره به بازدید از مرکز تحقیقات کشاورزی اضافه کرد: سطح علمی ایران در این زمینه بسیار بالا است و الجزایر در بخش کشاورزی ظرفیت‌های قابل توجهی را برای سرمایه‌گذاری دارد و آمادگی دارد همانطور که کشورهای اروپایی از این جنبه در الجزایر سود می بردند ایرانی‌ها نیز حضور داشته باشند. و شرکت‌های مشترک تجاری تشکیل شود.
در ادامه این دیدار عبدالمنعم احریز، سفیر الجزایر در تهران اعلام کرد: نخست وزیر الجزایر به عنوان رئیس کمیسیون مشترک ایران خواستار برگزاری کمیسیون مشترک بعد از تابستان ۲۰۱۵ ‌شده‌اند.

مرجع :مهنذس پرس