کد خبر: ۲۲۰۷۰
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۴ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ 18 May 2015

نقش روابط عمومی در فرهنگ‌سازی برای استفاده از خدمات مطلوب مهندسی



سازه نیوز:رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان بر نقش مؤثر روابط عمومی در فرهنگ‌سازی برای استفاده از خدمات مطلوب مهندسی تاکید کرد.










 سعید پارسافر ضمن تبریک هفته روابط عمومی اظهار کرد: روابط عمومی‌ یک پل ارتباطی میان سازمان با جامعه و مخاطبان است و یک روابط عمومی قدرتمند می‌تواند یک سازمان یا موسسه را در رسیدن به اهدافش یاری کند.

وی ادامه داد: امروزه اهمیت جایگاه روابط عمومی در عصر ارتباطات و در دورانی که اطلاع‌رسانی در همه عرصه‌ها پیشتاز است، دوچندان شده به گونه‌ای که موفقیت سازمان‌ها، ادارات و شرکت‌ها و دوام‌شان در عرصه‌ها و فعالیت‌های تخصصی به عملکرد روابط عمومی‌ آن‌ها وابسته است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان با بیان اینکه روابط عمومی باید به سرعت توانایی‌های خود را در دنیای مجازی افزایش دهد تا از پیشرفت‌های الکترونیک این حوزه عقب نیفتد، گفت: واضح است که روابط عمومی‌ سازمان‌ها و ادارات باید اطلاعات خود را به‌روزسانی کند در غیر اینصورت نمی‌تواند متناسب با پیشرفت‌های علمی کار خود را ادامه دهد.

این مسئول در رابطه با نقش روابط عمومی‌ها در سازمان نظام مهندسی ساختمان مطرح کرد: سازمان نظام مهندسی ساختمان به عنوان سازمانی تخصصی و غیر انتفاعی که به منظور وضع مقررات ملی ساختمان و نظارت بر اجرای خدمات مهندسی و ساماندهی فعالیت‌های مهندسی شکل گرفته، نقش مهمی در تحقق حقوق شهروندی و پاسخ به مطالبات عمومی ایفا می‌کند.

وی با بیان اینکه سازمان نظام مهندسی ساختمان در سطح استان دارای بیش از ۱۴ هزار عضو است، ادامه داد: در این میان مردم اطلاع چندانی از وظایف سازمان نظام مهندسی ساختمان ندارند که روابط عمومی با تشریح وظایف این سازمان و برقراری ارتباط با رسانه‌های مکتوب و مجازی، در شناساندن خط‌مشی این سازمان به مخاطبان نقش مهمی به عهده دارد.

پارسافر افزود: روابط عمومی‌ها به عنوان پل ارتباطی میان مردم و مسئولان می‌توانند در فرهنگ سازی عموم مردم برای استفاده از خدمات مهندسی نقش به سزایی را ایفا کنند و همچنین با ارائه اخبار و گزارشات مربوط به عملکرد آن سازمان در اختیار رسانه‌ها، امکان انعکاس آنها را در سطح جامعه فراهم می‌کنند