کد خبر: ۲۲۰۹۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۸ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ 19 May 2015

کارگاه آموزشی باززنده‌سازی معماری ایرانی ـ اسلامی در شهرستان کارون

سازه نیوز: اولین کارگاه آموزشی باززنده‌سازی معماری ایرانی ـ اسلامی در بافت شهری با حضور فرماندار و مدیران ادارات شهرستان کارون توسط میراث فرهنگی کارون برگزار شد.

در این کارگاه آموزشی  علیدادی، فرماندار شهرستان کارون، گفت: موضوع معماری ایرانی اسلامی در بافت شهری این شهرستان بسیار حایز اهمیت است و باید در تهیه طرح جامع شهری این موضوع مورد توجه قرار گیرد و کلیه ادارات در پروژه‌ها و برنامه‌های خود معماری ایران اسلامی را باید لحاظ کنند.

در ادامه داود سالمی، رییس میراث فرهنگی شهرستان کارون، گفت: یکی از مهمترین راه‌های برون رفت از مشکلات و معضلات اجتماعی حال حاضر پرداختن همه جانبه به ابعاد مختلف میراث فرهنگی و بازگشت به فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی است.

وی افزود: لازمه تحقق این موضوع مهم و استراتژیک، همدلی و همزبانی مردم با مسؤولان، آگاهی‌بخشی مردمی، همگرا شدن فکری و عملی مسؤولان در این راستا است که ما برای رسیدن به این هدف والا در گام اول کارگاه آموزشی میراث فرهنگی ویژه روسای ادارات شهرستان کارون را برگزار کردیم هر چند که تفکر حاکم بر دستگاه‌های اجرایی این شهرستان نسبت به موضوعات میراث فرهنگی بسیار روشن و مثبت است.

در ادامه کارگاه آموزشی عاطفه رشنویی، معاون میراث فرهنگی خوزستان، به تشریح موضوع معماری ایرانی و اسلامی در بافت شهری در دوره های مختلف تاریخی پرداخت.

در پایان کارگاه آموزشی میراث فرهنگی از نوروزبانان بی‌نوروز شهرستان کارون تجلیل و تقدیر شد
برچسب ها: کارون ، میراث فرهنگی