کد خبر: ۲۲۱۰۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۶ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ 20 May 2015

تجاوز به حریم معابر توسط انبوه‌سازان آبادانی+تصاویر





در یکی دو سال اخیر با افزایش حجم ساخت و سازها به شکل انبوه در نقاط مختلف شهری آبادان، شاهد جولان انبوه سازانی در معابر هستیم که ساختمان‌هایشان را بر روی حقوق شهروندان بنا می‌کنند.












 سازه نیوز:هر چند که از منظر صاحب نظران شهرسازی پیاده رو به عنوان نمادی از پویایی زندگی اجتماعی محسوب می‌شود، اما این نقش در آبادان به واسطه کارکرد انبوه‌سازانی که گویی همراه با دریافت مجوز ساخت از شهرداری، مجوز مسدود کردن پیاده رو را نیز گرفته‌اند، هر روز بی‌فروغ‌تر می‌شود، پیاده روهایی که جانشان از سنگینی ابزار و مصالح ساختمانی تلمبار شده بر روی آن‌ها بالا آمده و مردمی که برای تردد به دنبال راه عبور می‌گردند و ناچارا به دلیل وجود موانع بسیار در پیاده رو‌ها به سمت خیابان تغییر مسیر می‌دهند که این خود خطرات ناشی از تصادفات را افزایش می‌دهد.





ریخته شدن مصالح ساختمانی در پیاده رو‌ها، سر و صدای ناشی از ساخت و ساز و ادامه یافتن کار ساختمان سازی برای مدت زمان طولانی موجبات آزار و تکدر خاطر مردم را موجب شده است، مشکلاتی که در هنگام عبور یک فرد کم سن و سال یا سالمند از پیاده روهای مسدود شده نمود بیشتری پیدا می‌کند.


وجود مصالحی که راه عبور مردم را مسدود کرده‌اند حتی در کوچه‌ها نیز به وفور دیده می‌شود و حتی در روزهای بارانی و یا طوفانی می‌توان شاهد گل آلود شدن کوچه و خیابان‌ها و یا ایجاد گرد و خاک مضاعف بود.


نباید از یاد برد که اگر شهروندان به دلیل رعایت برخی اصول به مسئولان ذی‌ربط تذکری نمی‌دهند و تا پایان کار، تمامی مشکلات را تحمل می‌کنند به این معنا نیست که برخی‌ها حق دارند که آزادانه و بدون هیچ ابایی حقوق سایر شهروندان را زیر پا بگذارند و به قول خودشان تاوانش را با پرداخت مبلغی پول بدهند و خودشان را خلاص کنند.


اکنون در شهر شرایطی پیش آمده که کسانی که قصد ساخت وساز دارند بی‌هیچ دردسری برای شهروندان مانع ایجاد می‌کنند، پیاده رو را تا مدت طولانی مسدود می‌کنند و در یک کلام سبب ایجاد مزاحمت برای دیگران می‌شوند و متاسفانه شهرداری‌های مناطق با وجود داشتن وظایف مستقیمی در این خصوص که به صراحت در ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها نیز به آن اشاره شده نه تنها از حقوق شهروندان بلکه از حق خود نیز صرفنظر می‌کنند و در یک کلام می‌گویند: «بگذارید کارشان را انجام دهند» و این در حالیست که پیاده رو متعلق به همه شهروندان برای عبور و مرور است و نباید در تصرف شخص خاصی باشد.
در این راستا شهرداری باید با استفاده کامل از اختیارات خود و یا تصویب قوانین لازم به شکل ارائه طرح‌ها و پیشنهادات به شورای اسلامی شهر، از بروز و ایجاد مزاحمت برای شهروندان توسط گروهی اندک جلوگیری کند.


تماس با مسئولان شهرداری آبادان بی‌حاصل ماند.



 



 








 
برچسب ها: انبوه سازان ، ابادان