کد خبر: ۲۲۲۲۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۳ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ 26 May 2015

شهردار اهواز: مجتمع​های درمانی عامل بار ترافیکی اهواز هستند


سازه نیوز:شهردار اهواز گفت: مجتمع​ های درمانی و مطب​ ها عامل ایجاد بار ترافیکی در بعضی مناطق اهواز هستند. سیدخلف موسوی در جلسه شورای هماهنگی حمل و نقل و ترافیک استان که امروز (۵ خرداد ماه) برگزار شد، اظهار کرد: متاسفانه در فضای مطبوعات این گونه مطرح شده است که شهرداری مجوزهایی را برای احداث مجتمع​های درمانی در کیانپارس صادر کرده است. من مدیریت قبلی را زیر سوال نمی​برم اما در دوره ما هیچ مجوزی برای ساخت مجتمع‌های بدون پارکینگ داده نشده است. همچنین بیمارستان آریا قبل از آمدن من به شهرداری، در کیانپارس وجود داشت که اکنون نیز به آن پایان کار داده نشده است.

 

وی با اشاره به دلایل پرترافیک بودن کیانپارس گفت: بیش از ۶ سال کار ساخت ایستگاه‌های قطار شهری در منطقه نادری به طول انجامید و به همین علت، مرکز شهر قفل شده بود لذا ترافیک به سمت کیانپارس رفت و موجب به وجود آمدن مراکز تجاری و خدمات درمانی در آن منطقه شد.

 

موسوی با اشاره به درآمد حاصل از پارکینگ​ها، عنوان کرد: ما اولین شهرداری هستیم که همه درآمد مربوط به پارکینگ​ها را برای احداث پارکینگ قرار داده​ایم. برای درآمد حاصل از پارکینگ​ها، حساب جداگانه​ای قرار داده​ایم و هیچ شک و شبه​ای در آن نیست.

 

وی با اشاره به وجود مجتمع​ های درمانی و مطب​ها در کیانپارس و ایجاد بار ترافیکی در آن منطقه بیان کرد: برای حل این مشکل و جابه‌جایی مجتمع​های درمانی و مطب​ها از کیانپارس و مرکز شهر، طرحی به نام «شهر سلامت» را مورد مطالعه قرار داده​ایم که نظیر آن در لندن هم وجود دارد. این طرح قرار است در کیانشهر اجرا شود و وسعت آن ۱۰ هکتار خواهد بود. پیش​ نویس تفاهم​نامه طرح شهر سلامت تنظیم شده و اجرای آن نیازمند حمایت استانداری خوزستان است.

 

شهردار اهواز ادامه داد: بیشتر شلوغی کیانپارس مربوط به مجتمع​های درمانی است و اگر قرار است به وضعیت ترافیک این منطقه رسیدگی شود، به یک عزم جمعی نیاز است. همچنین بسیاری از ادارات باید از کیانپارس بروند چرا که لزومی ندارد در فضای مسکونی کیانپارس، اداره​ای وجود باشد.

 

موسوی عنوان کرد: بسیاری از ادارات‌کل خوزستان مانند شیلات، اقتصاد و دارایی و آب و فاضلاب در کیانپارس مستقر هستند. بسیاری از آنها همان‌جا هم مهمانسرا دارند که باید این وضعیت به صورت جدی بررسی شود.
برچسب ها: کیانپارس ، شهرداری ، اهواز