کد خبر: ۲۲۳۲۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۴ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ 31 May 2015

شهرها توسط سوداگران لگدمال شده‌اند/ رشد شهرهای بدقواره


سازه نیوز: وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه شهرهای ما توسط سوداگران شهری لگدمال شده‌اند، گفت: شهرها بدقواره رشد کرده و به نوعی به شهروندان خود سیلی می‌زنند.


 عباس آخوندی در اختتامیه نمایشگاه نقد بنا و فضای شهری گفت: فضای گفتگو، مشارکت همگانی و مردمی در تحقق فضای شهری مناسب موثر است.

وی با تاکید بر اینکه به طور حتم وظیفه دولت، اعتلا و افزایش تسهیلات شهروندی و زندگی است و در این بین اراده مردمی نیز تاثیرگذار است، اظهار داشت: حس تعلق محله ای و مشارکت مردمی به حرکت از دالان هنر کمک می کند و خردی که در هنر تجلی پیدا کند جاودانه می شود؛ وگرنه قیل و قال‌های مدرسه هیچگاه نمی‌تواند به سبک زندگی تبدیل شود. باید این توانایی را داشته باشیم که در کنار خوبی‌ها به تضادها و کاستی‌ها نیز نگاهی داشته باشیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه پیش‌تر بر اندیشه ایران‌شهر و بازخوانی آن تاکید کرده بود، افزود: زمانی که راجع به زندگی ایرانی و سبک‌های آن سخن می‌گوییم، به خرد توجه داریم. در نقد بنا و فضای شهری حمایت از میراث اجتماعی است که اهمیت دارد و در حال حاضر شهرهای ما توسط سوداگران شهری لگدمال شده‌اند.

آخوندی با بیان اینکه هنرمندان در بازآفرینی شهرها نقش دارند، اظهار داشت: تنها یک ایران برای زندگی داریم و باید در جهت پیرایش آن دست به دست هم بدهیم.

در ادامه پیروز حناچی معاون معماری و شهرسازی با بیان اینکه وضعیت کیفیت زندگی شهری وضعیتی نامناسب است، گفت: با نگاهی به دو دهه پیش شهرها این تفاوت درک می شود. طبیعی است اگر با همین آهنگ حرکت کنیم شرایط دشوارتر می شود.

دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری تصریح کرد: پیش تر در جشنواره هایی با موضوع مسکن نیز این موضوع را تجربه کردیم و هدف ما از اجرای این برنامه‌ها ایجاد فضایی برای تعامل و یافتن راه کار است.

منبع: مهر