کد خبر: ۲۲۶۰۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۴ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ 14 June 2015
با حضور جامعه مهندسی مکانیک خوزستان

سمینار "آشنایی با فناوری های نوین و راه حل های متفاوت در تاسیسات ساختمان" برگزار شد


سازه نیوز: سمینار "آشنایی با فناوری های نوین و راه حل های متفاوت در تاسیسات ساختمان" با همکاری سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان و شرکت سوپر پایپ برگزار شد.

افراد دخیل در ساخت و ساز باید گواهینامه داشته باشند

kourosh-salehi (73)

در ابتدای این سمینار مرادعلی واهبی، نایب رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان، اظهار کرد: این پنجمین جلسه ای است که با مشارکت شرکت های خصوصی برگزار می شود، در این جلسات تولیدکنندگان می توانند محصولات با کیفیت خود را عرضه کنند.

وی با بیان اینکه سازمان نظام مهندسی ساختمان به نظارت می پردازد تصریح کرد: ما هنگامی که بر عملیات ساختمانی نظارت می کنیم باید کنترل صلاحیت ها را نیز مدنظر داشته باشیم.

واهبی ادامه داد: قانون کار و نظام مهندسی همگی تاکید دارند که همه افراد دخیل در ساختمان سازی باید گواهینامه داشته باشند و اینکه توسط چه مرجعی تایید صلاحیت شده اند نیز مهم است.

وی با تاکید بر اینکه کنترل مصالح ساختمانی از بابت کیفیت نیز مهم است اظهار کرد: کیفیت مصالح ساختمانی را با چشم می توان حدس زد و علامت استاندارد مهم است و ما در نگاه اول به محصولات باید آرم استاندارد را  مدنظر قرار دهیم که متاسفانه اینگونه نیست و آشفته بازاری ایجاد شده است و همکاران ما هم بررسی نمی کنند که این مسئله مسئولیت های حقوقی سنگینی برای آن ها ایجاد می کند.

نایب رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان خاطر نشان کرد: توجه به بررسی های فنی نیز مهم و وظیفه ذاتی ما است تا کار جوش، اسکلت و اتصالات و... به درستی انجام شود و رعایت این موارد باعث می شود فرهنگ جدیدی در خصوص نظارت شکل بگیرد.

وی در پایان عنوان کرد: علی رغم اینکه هزینه های فراوانی در خصوص ساخت مسکن می شود کیفیت ساخت و ساز پایین است که همکاران ما باید توجه داشته باشند تا محیطی امن برای مردم ایجاد کنند.

"سوپرپایپ" مهمترین واقعه در صنعت لوله سازی کشور است

kourosh-salehi (140)

در ادامه این سمینار فراز نامجو، سرپرست فروش شرکت سوپر پایپ، اظهار کرد: آغاز بکار شرکت سوپر پایپ در سال ۱۳۷۶ مهم‌ترین واقعه‌ صنعتی در صنعت لوله‌سازی کشور بود، که در این اتفاق مهم برای اولین بار لوله‌های پنج لایه در کشور تولید شد.

وی با بیان اینکه کیفیت دغدغه اصلی شرکت سوپر پایپ است عنوان کرد: ماموریت شرکت سوپر پایپ ایجاد توسعه و تحول در صنعت تاسیسات کشور از طریق بهره گیری از ایده های ناب است، در زمینه کیفیت و نوآوری خود را آغازگر می دانیم.

نامجو با بیان اینکه شریک تجاری ما شرکت یوپونور آلمان است تصریح کرد: نگاه سوپر پایپ تنها تولید لوله نیست ما سیستم لوله کشی را با استاندارد جهانی ایجاد کردیم، در حالی که در گذشته لوله کشی را استاد یک محل با لوله گالوانیزه اجرا می کرد.

وی افزود: عملکرد مطمئن سیستم ترکیبی از لوله، اتصالات، طراحی، محاسبه، برآورد و اجرا است، اگر هرکدام از این اجزا نباشد سیستم کار خود را به درستی انجام نمی دهد.

سرپرست فروش شرکت سوپر پایپ با بیان اینکه تکنولوژی متمایز و کیفیت متمایز از ویژگی های این شرکت است اظهار کرد: سوپرپایپ خدمات متمایز را سرلوحه کار خود قرار داده است و تمامی محصولات ما شواهد قرینی در سطح اهواز و خوزستان دارد.

وی ادامه داد: دستاوردهای شرکت سوپر پایپ نوآورانه هستند و عمدتا برای اولین بار به جامعه مهندسی معرفی شده اند و فراتر از نیاز ما به انتظارات پاسخ داده اند.

نامجو با بیان اینکه در زمینه فرهنگ سازی کارهای بسیاری انجام داده ایم گفت: یکی از کارهای فرهنگی شرکت سوپر پایپ انتشار نشریه مجری با ۹ هزار نسخه در ماه است که اخبار به روز تاسیسات، معرفی آخرین ابزارهای ساختمانی و آموزش های فنی در این نشریه دیده می شود.

وی به بیان مزایا و معایب لوله های فلزی و پلیمری و چگونگی ایجاد لوله های تلفیقی و پنج لایه پرداخت و گفت: از خطوط و مواد آلمانی برای تولید محصولات سوپر پایپ با کیفیت متمایز استفاده می کنیم و تجهیزات کنترل کیفیت کاملا متمایز است.

سرپرست فروش شرکت سوپر پایپ خاطر نشان کرد: به عنوان شرکت تولیدکننده ایرانی دارای گواهینامه فنی اتحادیه اروپا (EOTA) هستیم و تنها شرکت دارای این گواهینامه برای تولید لوله های پنج لایه است.

استفاده از فرصت ها جهت تحقق اهداف گروه تخصصی مکانیک

kourosh-salehi (314)

سپس محمدرضا طالب زاده، دبیر گروه تخصصی مکانیک سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان، به بیان اهم فعالیت های هیئت رئیسه گروه تخصصی مکانیک پرداخت و گفت: هیئت رئیسه گروه تخصصی مکانیک از ابتدای سال ۹۲  با ترکیب جدید شروع به فعالیت نموده و تاکنون با تشکیل ۳۰ جلسه منظم و بیش از ۱۰۰ مصوبه فعالیت می کند.

وی ادامه داد: بنا به تاییدیه حکم روسای سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان، گروه تخصصی مکانیک از لحاظ تشکیل جلسات، پیگیری مصوبات و فعالیت های تخصصی در سازمان بعنوان گروه برتر معرفی گردیده است.

طالب زاده خاطر نشان کرد: از اهم فعالیت های این گروه می توان به تفکیک وظایف و تقسیم کار در بین اعضا جهت تشکیل کارگروه های تخصصی، نظارت گاز خانگی و صنعتی، پیگیری راه اندازی نظارت آب و فاضلاب، پیگیری راه اندازی نظارت آسانسور و آموزش، پیگیری نظارت کنترل نقشه و کنترل ناظران، پیگیری راه اندازی کمیته انرژی، پیگیری ایجاد لینک گروه تخصصی مکانیک در سایت سازمان و برگزاری سمینار بهسازی انرژی در ساختمان ها اشاره کرد.

وی پیگیری استقرار مبحث ۲۲ مقررات ملی ساختمان با موضوع تعمیر و نگهداری تاسیسات، تشکیل کارگروه نظارت عالیه گاز یک چهارم پوند در جهت رفع مشکلات فی مابین ناظران گاز و مجریان و ارتقا کیفیت نظارت گاز و بررسی های فنی در مبحث ۱۷ مقررات ملی ساختمان، معرفی نماینده در واحدهای خدمات مهندسی، آموزش و کنترل نظارت جهت هماهنگی بیشتر از دیگر برنامه های گروه تخصصی مکانیک بیان کرد.

وی افزود: در گروه تخصصی مکانیک کارگروه های انرژی، آسانسور، آب و فاضلاب، نظارت گاز، استانداردسازی کالا و مواد، نظارت بر آتش نشانی فعال شده اند و شروع به کار کرده اند.

 

تدوین نظامنامه فنی و انطباق آبفا

kourosh-salehi (280)

در ادامه سید علیرضا عالمشاه، مسئول گروه آب و فاضلاب گروه تخصصی مکانیک، اظهار کرد: در راستای اجرای تفاهم نامه نظارت بر آب و فاضلاب کارهایی انجام شده و از ۱۵ اردیبهشت ۹۳ تا کنون هشت جلسه رسمی برگزار شده است.

وی ادامه داد: مکاتباتی با آبفا در سطح اهواز و استان داشته ایم که این مکاتبات با آبفا استان نتیجه ای نداشته است اما در اهواز تا جایی پیش رفتیم که قرار است یک تا دو منطقه اهواز به صورت پایلوت بزودی انجام می شود.

عالمشاه با بیان اینکه تجارب بخش گاز را سرلوحه کار خود قرار داده ایم تصریح کرد: نظام نامه فنی و انطباق آبفا را خواهیم داشت، نظام نامه ای که خلا آن را در بخش گاز احساس می کنیم.

سوپر درین V ارزش ساختمان را افزایش می دهد

kourosh-salehi (292)

در ادامه فرزانه، کارشناس فروش شرکت سوپرپایپ، به معرفی بخشی از محصولات این شرکت پرداخت و گفت: سال ۱۳۸۷ سیستم فاضلاب سوپردرین را آغاز کردیم که متنوع ترین سیستم فاضلاب در تعداد اتصالات، طول لوله، تعداد زاویه اتصالات و حذف طول سوکت از طریق لوله است، همچنین تنها سیستم فاضلابی سوکتی با رعایت طول لوله مطابق با استانداردهای اروپا (آلمان) است.

وی ادامه داد: سوپر پایپ طبق استانداردهای کیفی خود، سیستم فاضلابی سوپردرین را از شاخص ترین و معتبرترین صاحبان این صنعت در جهان به بازار تاسیسات ایران عرضه می کند، تا مطمئن ترین انتخاب را برای لوله کشی فاضلاب را فراهم کند.

فرزانه عنوان کرد: سوپر درین پلاس، در سال ۸۸ تولید شد که سیستم فاضلابی کم صداتر، دارای بست های ویژه، تنها سیستم فاضلابی مدرج در دنیا و مقاومت بیشتر در برابر آب داغ تا ۱۱۰ درجه است.

وی خاطر نشان کرد: امروز سوپر پایپ، با عرضه سوپردرین V به عنوان آخرین یافته نوآورانه خود، مشکل ناکارآمدی ونت در شبکه ی فاضلاب ساختمان را حل می کند، ناکارآمدی عملکرد ونت موجب ایجاد فضای نامطبوع و غیربهداشتی برای ساکنین ساختمان می شود.

کارشناس فروش شرکت سوپرپایپ افزود: سوپردرین V، با ونت متفاوت تحولی در لوله کشی فاضلاب ساختمان است و به میزان آسایشی که برای ساکنان فراهم می کند به ارزش ساختمان خواهد افزود.

برطرف کردن مشکلات اجرای بست و ساپورت با سوپرفیکس

kourosh-salehi (314)

سپس مجتبی پیرو، کارشناس پشتیبانی فنی شرکت سوپر پایپ، گفت: اجرای بست و ساپورت یکی از کارهای پردردسر در اجرای تاسیسات است به طوری که گاهی مواقع حتی تا دوبرابر اجرای خود تاسیسات زمان می برد، از مشکلات آن می توان به آماده سازی در کارگاه، نصب سخت و طولانی و... می توان اشاره کرد.

وی با بیان اینکه شرکت سوپرپایپ با تولید سوپرفیکس این مشکلات را برطرف کرده است عنوان کرد: سوپرفیکس برای موقعیت های مختلف کاربرد دارد، این مجموعه را می توان به روش های مختلف و حتی در ترکیب با روش های فعلی نصب کرد، اجرای این سیستم با پیچ و مهره یا جوش ممکن است و تغییرات به سرعت و سهولت انجام می شود.

پیرو با اشاره به اینکه سوپرفیکس امکان حداکثر استفاده از فضا را فراهم می کند اذعان کرد: سوپرفیکس اکسترا بسته ی کامل سوپرفیکس با پوشش کروماته تا دوبرابر دوام بیشتر در مناطق با رطوبت بالا در جنوب و شمال کشور است.