کد خبر: ۲۲۷۴۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۷ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ 21 June 2015

خرمشهر همچنان شهردار ندارد/ کسی شهر را خرم نمی کند




سازه نیوز: تعیین نشدن شهردار از سوی شورای اسلامی شهر خرمشهر در سه ماه اخیر مشکلی به مشکلات عدیده خرمشهر افزوده است چراکه بین اعضای شورای شهر اختلاف جدی در این خصوص وجود دارد.

سه ماه از سال جدید می‌گذرد ولی مدیریت شهری خرمشهر کماکان بدون شهردار اداره می‌شود. جریان از آنجا آغاز شد که پس از استعفای محمد حویزاوی از سمت شهرداری خرمشهر، عزیز ساعدی معاون وی به‌طور موقت زمام امور شهرداری خرمشهر را به عهده گرفت.

این در حالی است که شورای اسلامی شهر خرمشهر در این مدت حواشی بی‌سابقه‌ای به خود دیده است که مردم خرمشهر را حیران از جریان‌های نامعلوم کرده است. از غیبت مکرر چهار عضو شورا گرفته تا سوزاندن در خانه یکی از اعضای شورا و همچنین بحث و جدل در گروه‌های واتساپی و در نهایت ورود و هشدارهای فرماندار خرمشهر و تعیین ضرب العجل یک هفته‌ای برای انتخاب شهردار، همه و همه حواشی بود که درنهایت منجر به تعیین و انتخاب شهردار خرمشهر نشد.

سلب عضویت اعضای شورا

امام جمعه خرمشهر در خطبه‌های نماز جمعه هفته‌ای که گذشت با اشاره به اینکه انتخاب شهردار خرمشهر به بن‌بست رسیده است، گفت: در حالی که انتظار می‌رفت که مشکل انتخاب شهردار با ورود مسئولان حل شود ولی برخی منافعشان در گرو گزینه موردنظر خود در شهرداری است.

حجت‌الاسلام سید نبی موسوی افزود: تردید نکنید که تنها منافع شخصی مانع انتخاب شهردار خرمشهر شده است.

وی ادامه داد: بارها گفته‌ام؛ شورای شهر چند فرد توانمند را بیاورند و شهرداری را به شخصی واگذار کنند که توان ایجاد تحول در شهر را داشته باشد اما با این صحبت‌ها بنده را متهم به حمایت از شخص خاصی می‌کنند.

امام‌جمعه خرمشهر خطاب به رئیس شورای اسلامی شهر خرمشهر افزود: از رئیس شورای شهر می‌خواهیم این چند فردی که در جلسات انتخاب شهردار ایجاد اخلال و غیبت کرده‌اند را فورا به شورای حل اختلاف استانداری معرفی و سلب عضویت این افراد انجام شود.

بیش از اینها از فرماندار انتظار داشتیم

رئیس شورای اسلامی شهر خرمشهر در گفتگو با خبرنگار مهر از انتظار بیشتر خود از فرماندار خرمشهر در قبال برخورد جدی با اعضای غایب خبر می‌دهد.

علی بندری عنوان کرد: در جلسه روز ۱۱ خردادماه سال جاری که فرماندار خرمشهر تمامی اعضای شورای اسلامی شهر خرمشهر را در اتاق خود فراخواند، انتظار داشتم ضرب العجل انتخاب شهردار را مطرح کند نه ارجاع گزارش‌های جلسات به شورای حل اختلاف استان.

وی افزود: بعد از یک هفته از مهلت فرماندار خرمشهر شاهد بودیم که متأسفانه کماکان چهار عضو غایب مجددا غیبت کرده و حاضر به رسیدن به نتیجه‌ای واحد که همان انتخاب شهردار باشد، نشدند.

بندری تصریح کرد: پس از یک هفته، گزارش‌های به شورای حل اختلاف استان از سوی فرماندار منعکس شد ولی انتظار برخورد جدی‌تر از سوی فرماندار با اعضای غایب داشتیم.

وی، انجام مراحل کارشناسی کردن وضعیت شورای شهر خرمشهر در شورای حل اختلاف استان را بلندمدت و به ضرر وضعیت کنونی خرمشهر دانست و افزود: بدون شک رسیدگی به پرونده شورای شهر خرمشهر ماه‌ها به طول خواهد انجامید و تا آن وقت خرمشهر باید در همین وضعیت بلاتکلیفی به سر ببرد.

دستانی خارج از شورا مسبب اصلی ایجاد حواشی

رئیس شورای شهر خرمشهر در جواب  این سؤال  که آیا امکان دارد گروه یا اشخاص خاصی بیرون از شورا مسبب این مشکلات باشند را رد نکرد و گفت: بدون شک اعضای غایب، توسط گروه‌های فشار خارج از شورا خط می‌گیرند و منافع خاص خود را دنبال می‌کنند.

علی بندری عنوان کرد: فرماندار ویژه شهرستان خرمشهر نماینده دولت در شهرستان است و این اختیارات را کاملاً دارد تا برخوردی جدی با بی‌قانونی در شهر شود ولی متأسفانه مشاهده کردیم که فرماندار از تمامی اختیارات خود برای این جریان استفاده نکرد و با دادن مهلت یک‌هفته‌ای آن‌هم جهت ارجاع گزارش‌های به شورای حل اختلاف استان اکتفا کرد.

وی به تلاش خود در جهت اقناع فرماندار و معاونان وی برای ختم به خیر کردن این معضل در شهر خبر داد و افزود: در روزهای گذشته ملاقاتی با معاونان فرماندار خرمشهر در فرمانداری این شهر داشتم و جزئیات و دغدغه‌های خود و دیگر اعضای شورا را منتقل کردم و خواستار حل سریع این موضوع از خود خرمشهر شدم.

رئیس شورای شهر خرمشهر در جواب سئوال خبرنگار مهر که پرسیده بود دلیل اصلی غیبت چهار عضو شورا چه چیزی است، افزود: دو گزینه تصدی کرسی شهرداری خرمشهر باهم رقابت دارند و گزینه‌ای که شانس کمتری در این میان دارد را این چهار عضو شورا حمایت می‌کنند و می‌دانند در صورت شرکت خود در یک جلسه گزینه موردنظر آنها رأی کافی را کسب نمی‌کند.

بندری با اعلام این خبر که در شورا کماکان برای معرفی گزینه‌های دیگر از سوی اعضای غایب باز است، گفت: شورای اسلامی شهر خرمشهر آماده حضور گزینه‌های متعدد برای انتخاب شخص اصلح برای شهرداری خرمشهر است.

وقتی مردم خرمشهر بعد از ۳۳ سال از آزادسازی این شهر شاهد خرابی‌های به جا مانده از جنگ تحمیلی و همچنین اوضاع نابسامان شهرشان هستند همیشه به دنبال این جواب بوده‌اند که ریشه اصلی تمامی این مشکلات در شهر چیست؟ چرا که همانند دیگر شهرهای کشور و شاید هم بیشتر، اعتبارات لازم از سوی مسئولان کشوری به خرمشهر در طی این مهر و موم‌ها تزریق شده ولی وضعیت شهر کماکان مثل گذشته است هر چند شاید امروز مردم خرمشهر با دیدن این اوضاع به جواب چندین ساله خود رسیدند.

گزارش:  مهر -مهدی بحرانی پور


 
برچسب ها: خرمشهر ، شهرداری