کد خبر: ۲۲۸۸۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۸ - ۰۷ تير ۱۳۹۴ 28 June 2015

سخنان روحانی، سرلوحه انتخابات نظام مهندسی قرار گیرد


سازه نیوز:حسن روحانی همه طرف های حاضر در سپهر سیاسی کشور را به ضیافت افطار دعوت کرد و ضمن پذیرایی این افراد که شاید کمتر در زیر یک سقف گرد آمده باشند به نکات مهمی اشاره کرد. رییس جمهور ضمن صحبت راجع به موضوعات مهم کشوری از جمله موضوع مذاکرات هسته ای، اشاره ای هم به انتخابات مجلس شورای اسلامی داشت که به نظر می رسد این سخنان که از زبان رئیس قوه اجرایی کشور گفته می شود می تواند معیاری اصولی و منطقی برای تمامی انتخابات کشور باشد.
از این رو حتی در انتخابات نظام مهندسی ساختمان کشور نیز که وزارت راه و شهرسازی ناظر اجرای آن است و هیئت های اجرایی استانی را هم شکل داده است توجه به این سخنان می تواند راه گشا و مثمر ثمر باشد. افراد، گروه ها و ائتلاف های شرکت کننده در انتخابات نظام مهندسی نیز هر یک به فراخور نقش و توان خود می توانند در راستای منافع ملی کشور و اهداف سازمان گام بردارند.

رئیس جمهوری در این ضیافت افطار گفت: امروز کشور در شرایط خاصی است و باید با یکپارچگی، تامین منافع ملی در این شرایط را در نظر داشته باشیم.

ایشان با تاکید بر اینکه یک اصل مهم برای موفقیت تشخیص اهم بر مهم است، افزود: طبیعی است که در میان مسایل متعدد و فراوان کشور، نمی توان همواره به اهداف صد در صدی دست یافت، لذا باید مسایل را اهم و مهم کرد.
روحانی با بیان اینکه در جمهوری اسلامی اهداف مهم دینی و انقلابی و ملی داریم، اظهار داشت: بنای احزاب در فعالیت های سیاسی نباید بر این باشد که یکی بر دیگری پیروز شود و یا یکی دیگری را حذف کند، چرا که همانگونه که انحصار در اقتصاد مخرب است و نفع عمومی ندارد، در دنیای سیاست نیز به همین منوال است و احزاب باید رقابتی سالم را بر مبنای ارایه برنامه های بهتر سامان دهند.

دکتر روحانی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی کشور تحمیل، تخریب و تفتیش در مسایل مختلف راه به جایی نمی برد، خاطر نشان کرد: باید شرایطی را برای جامعه ایجاد کنیم که فضا برای اقناع نسل جوان در مسیر آرمان ها ایجاد شود.
رییس جمهوری با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال جاری خاطر نشان کرد: باید یک انتخابات رقابتی بسیار خوب با کمک همه برگزار کنیم تا مایه غرور و افتخار ملی ما باشد.

باید همه دولت و شورای نگهبان را در برگزاری چنین انتخاباتی یاری کنیم تا آنچه خواست مردم است محقق شود.
روحانی گفت: معنی جمهوری اسلامی این است که در کنار ارزش ها و اصول اسلامی، رأی مردم و صندوق های رأی حکم هستند و حال که این چنین است باید هدف ما در رقابت های سیاسی و حزبی، جلب مشارکت حداکثری مردم باشد.
رییس جمهوری ادامه داد: اگر در رقابت های سیاسی مشارکت حداکثری مردم و نشاط سیاسی ایجاد شود موجب غرور و افتخار همه ماست.

روحانی اظهار داشت: ما آنقدر که نقاط اشتراک داریم، نقاط افتراق و اختلاف نداریم. لذا می توانیم به تفاهم برسیم و تفاهم به نفع ملت، مردم، اسلام و کشور است.

با توجه به سخنان دکتر روحانی که در سطور فوق به آنها اشاره شد می توان به خوبی همان مطالب را نیز به انتخابات نظام مهندسی ساختمان تعمیم داد و یکی از اهداف این انتخابات را به افزایش مشارکت رای دهندگان اختصاص داد چرا که افزایش مشارکت می تواند وزن و وجهه سازمان را در سطح کشور و در میان نهادهای فعال در صنعت ساختمان افزایش دهد. انجام انتخاباتی سالم و شفاف هم هدف مهم دیگری است که باید مد نظر تمامی جامعه مهندسان به خصوص ناظران و برگزار کنندگان این انتخابات به ویژه وزارت راه و شهرسازی باشد. همچنین با تاکید و توجه به نقاط اشتراک فضایی را ایجاد کنند که ضمن حفظ منافع ملی، در نهایت گروه های مختلف با دیدگاه ها و سلایق متنوع بتوانند سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور را به اهداف اصلی خود برسانند و در نهایت مردم نیز به عنوان بهره برداران واقعی مسکن و ساختمان از این اتفاق مهم ذی نفع شوند.

مرجع :صما