کد خبر: ۲۳۰۳۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۵ - ۱۸ تير ۱۳۹۴ 09 July 2015
مظاهریان با دعوت از تشکل‌های مهندسی جهت مشارکت در انتخابات خواستار شد:

از تخریب اشخاص در فضای مجازی خودداری شود


سازه نیوز:حامد مظاهریان، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی، در دو نامه‌ خطاب به جامعه مهندسان و تشکل‌های مهندسی، خواستار مشارکت و اعلام داوطلبی نمایندگان تشکل‌ها و همچنین افراد خوشنام و پیشکسوت در انتخابات هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی استان‌ها شد.
دعوت از تشکل‌های مهندسی

مظاهریان در نامه‌ای خطاب به کلیه تشکل‌های مهندسی گفت: آنچه امروز سازمان نظام مهندسی ساختمان به آن نیازمند است، جستجوی راهکارهای علمی و جدیدی است که بتواند در عملکرد و تثبیت جایگاه مهندسی در صنعت ساختمان‌سازی ایران، چه در بخش دولتی و چه در بخش خصوصی موثر و خردمندانه عمل کند. بنابراین در راستای تحقق این مهم، باور داشتن به توان بالای مهندسان در جامعه گسترده ایران بسیار حائز اهمیت است.

وی اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان را بزرگ‌ترین سرمایه‌های این سازمان خواند و تصریح کرد: درواقع بازوی اجرایی پرتوان و مطمئن برای اجرای کامل قوانین، مقررات ملی ساختمان و قرار دادن ساخت و ساز کشور در مسیر صحیح خود هستند.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: از همین رو تلاش برای قرار گرفتن مهندسان در جایگاه حرفه‌ای و شایسته آنها، ایجاد تحول مثبت در ساخت و ساز، افزایش سرعت پیشرفت در حوزه عمرانی کشور، داشتن جایگاه در خور توجه در عرصه بین‌الملل و نیز داشتن تریبونی برای طرح مطالبات حرفه‌ای مهندسان در مجامع کلان کشور، در کنار افزایش تقید به اخلاق حرفه‌ای و قانون‌مداری، امری لازم و ضروری است.

مظاهریان ادامه داد: لذا با توجه به نزدیک شدن به برگزاری انتخابات هیئت مدیره سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان استان‌ها و نظر به اهمیت حضور نماینده‌های حرفه‌ای از همه تشکل‌های حرفه‌ای در این انتخابات و نیز شرکت آگاهانه اجتماع مهندسان، ضروری است که انجمن‌ها و تشکل‌های حرفه‌ای قانونی و رسمی مهندسی آگاه و بابصیرت در سراسر کشور با نگاهی همه‌جانبه در زمینه معرفی داوطلبان و نیز با دقت و تعصب نسبت به آینده و سرنوشت حرفه، در انتخابات پیش رو شرکت کرده و با حضور حداکثری خود اقتدار حرفه مهندسی را بار دیگر بر همگان یادآور شوند.
دعوت از مهندسان پیشکسوت و صاحب‌نام

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین در نامه دیگری خطاب به مهندسان گفت: از تمامی مهندسان پیشکسوت، صاحب‌نام و حرفه‌مند دعوت می‌شود تا با مشارکت و اعلام داوطلبی در این انتخابات، ضمن بهره‌مندی از فرصت ایجاد شده، به بهبود شرایط و افزایش توانمندی‌ها فعلی سازمان نظام مهندسی کمک کنند.

مظاهریان در این نامه نیز با اشاره به برگزاری بزرگترین انتخابات مهندسی کشور در سال جاری و انتخاب هیئت مدیره سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان استان‌ها گفت: در این راستا، همانطور که وظیفه وزارتخانه نظارت کامل بر فرآیند انتخابات و صیانت از آرای رای‌دهندگان است، وظیفه تشکل‌های مهندسی، تشویق، درخواست و حمایت از افراد خوش‌نام و خوش‌فکر جهت اعلام هر چه سریع‌تر داوطلبی‌شان برای استان مربوطه است تا زمینه‌های نقش‌آفرینی بیشتر نظام مهندسی، افراد خردمند و دلسوز و با تجربه در نهادهای خدمت و حضور پررنگ مهندسان در تیم تصمیم‌ساز برای حرفه فراهم شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: این امر علاوه بر بازگرداندن نقش تعیین‌کننده مهندسان در سرنوشت خویش به آنان، موجب عقبگرد فرصت‌طلبان و کسانی خواهد شد که با بهره‌برداری از آگاهی اندک برخی از اعضا، خود را قیم سازمان و مهندسان می‌دانند.

وی سازمان نظام مهندسی ساختمان را یکی از مهم‌ترین نهادهای غیردولتی در ایران دانست و افزود: این سازمان محلی برای اندیشه‌ورزی و اعتلای جایگاه مهندسی در رشته‌های هفت‌گانه است که با مدیریت صحیح و توانمند می‌تواند نقش بسزایی در این زمینه ایفا کند.

این مسئول در ادامه همچنین با بیان اینکه در کشورهای توسعه یافته، نهادهای غیردولتی نقش پررنگی در تصمیم‌گیری‌ها دارند، افزود: در کشور ما نیز چند صباحی است که این نهادها نقشی رو به رشد در معادلات اجتماعی و سیاسی برای خود باز کرده‌اند، که این امر با انتخاب دولت و امید، بیشتر مورد اقبال واقع شده است.

مظاهریان اظهار امیدواری کرد این نهادها بتوانند در آینده‌ای نزدیک به جایگاه اصلی خود برسند تا جایی که به نحو مطلوب و موثر در فرآیند تصمیم‌گیری‌ها، انتخابات و اجرای آنها در چارچوب‌های قانون‌مدارانه بیش از پیش ایفای نقش کنند.
خودداری از تخریب اشخاص در فضای مجازی

معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، همچنین در اطلاعیه‌ای خطاب به اعضای سازمان نظام مهندسی گفت: نظر به آغاز فرآیند انتخابات هفتمین دوره هیئت مدیره‌های سازمان نظام مهندسی ساختمان استان‌ها از کلیه اعضای محترم سازمان‌های مذکور، برای مشارکت در انتخابات و ایجاد رقابتی سالم و مبتنی بر اخلاق اسلامی و اخلاق مهندسی دعوت می‌شود.

بر اساس این اطلاعیه، ضروری است که شرکت‌کنندگان در انتخابات از هر گونه اقدامات و تبلیغات مذموم و نشر مطالب موهن و تخریب شخصیت اشخاص حتی در فضای سایبری، مجازی و مخابراتی خودداری کنند. چنین اقداماتی می‌تواند موجب اعمال بند «ج» ماده ۲۳ آیین ‌نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان مصوب ۱۳۷۵ شده و منجر به ابطال دائم پروانه اشتغال به کار شود.

مرجع :صما