کد خبر: ۲۳۴۵۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۵ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ 05 August 2015
مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان:

تعریف ۲۸۸ پروژه در بخش حمل و نقل خوزستان


سازه نیوز: مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان گفت:در بخش حمل و نقل خوزستان ۲۸۸ پروژه تعریف شده بود که با انتخاب ۱۲۰ پروژه بیشترین تمرکز را بر این ۱۲۰ پروژه خواهیم داشت.

 منوچهر رحمانی  در نشست خبری اظهارکرد: جاده باید بخشنده باشد تا اگر کسی خطا کرد به قیمت جانش تمام نشود اما اگر فرهنگ رانندگی به گونه‌ای صحیح باشد، شاهد تصادفات کمتری خواهیم بود در حقیقت رانندگان باید نسبت به پرخطر بودن جاده ها توجه داشته و احتیاط بیشتری داشته باشند.


وی افزود: کاربران جاده‌ای باید قوانین را رعایت کنند تا شاهد تصادفات و تلفات جاده ای کمتری باشیم و این مسئله با کمک فرهنگ سازی در جامعه امکان پذیر خواهد بود.


مدیر کل اداره راه و شهرسازی خوزستان تصریح کرد: برای آزاد راه اهواز ـ اندیمشک به دنبال سرمایه گذار هستیم تا با شراکت ۷۰ درصدی سرمایه گذار و کمک ۳۰ درصدی دولت آن را آغاز و به اتمام برسانیم.


رحمانی بیان کرد: مراحل چهار خطه سازی محور اهواز به ایذه آغاز شده و حتی یک قطعه از این جاده تا قلعه تل چهار خطه شده و زیر بار ترافیک رفته است. باید فشار کار منطقی و هدفمند صورت گرفته و در حقیقت نمی توان بدون برنامه ریزی و اختصاص بودجه لازم به پیمانکار این فشارها را وارد کرد.


وی ادامه داد: وزیر راه شخصا مسئول اخذ مجوز پروژه چهار خطه سازی محور اهواز به ایذه شده و با توجه به حساسیت های این جاده، پروژه فوق در برنامه‌های راه و شهرسازی خوزستان نیز قرار دارد.


مدیر کل اداره راه و شهرسازی خوزستان عنوان کرد: با استفاده از تمام امکانات موجود و نیروی انسانی در تلاش هستیم تا پروژه‌ها را اولویت بندی کرده و به سرانجام برسانیم. همچنین به دنبال تحقق اقتصاد مقاومتی و اصل بهره وری هستیم.


رحمانی در ارتباط با پروژه آزادراه اهواز به اندیمشک گفت: بررسی مسائل فنی این پروژه به سرعت در حال انجام بوده و به دنبال کوتاهترین مسیر هستیم. امیدواریم با همکاری تمام مسئولان روند ساخت آن به خوبی پیگیری و انجام شود.


وی تأکید کرد: در بخش حمل و نقل خوزستان ۲۸۸ پروژه تعریف شده بود که با انتخاب ۱۲۰ پروژه بیشترین تمرکز را بر این ۱۲۰ پروژه خواهیم داشت تا با استفاده از تمام امکانات موجود برای تکمیل آن‌ها تلاش کنیم.


مدیر کل اداره راه و شهرسازی خوزستان یادآور شد: به دنبال حل اساسی مشکلات راه استان هستیم و به نواقص موجود در این بخش اعتراف می‌کنیم. در هر حال امیدواریم با استفاده از همه داشته‌ها و نیروی انسانی کارآمد بتوانیم مشکلات بخش راه استان را حل کنیم.


رحمانی تأکید کرد: با توجه به صادرات ۲۰۰ میلیون دلاری به عراق یک پروژه ۳۰ کیلومتری راه را در سوسنگرد در راستای بستر سازی برای این بخش تدوین کرده و تاکنون ۶۰ درصد از آن انجام شده است. امیدواریم با تلاش‌های انجام شده تا پیش از عید سال آینده این پروژه را به اتمام برسانیم.


وی اضافه کرد: بیشترین تصادفات جاده‌ای در خوزستان به محورهای غیزانیه تا نمره یک، پیچ سراک به سمت دهدز و سه راهی غیزانیه تا کارون چهار اختصاص دارد. همچنین باید به دنبال راه حل اساسی برای کاهش تصادفات در این محورها باشیم.


مدیر کل اداره راه و شهرسازی خوزستان گفت: فاز نخست جاده کمربندی جنوب غرب اهواز به طول ۱۰ کیلومتر در سال جاری و همچنین جاده شیرین شهر نیز تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید.


رحمانی تصریح کرد: قطعاتی از محور سه راهی رامهرمز به رامشیر تا پایان امسال زیر بار ترافیک می ‌رود. همچنین یک قطعه از جاده بهبهان به رامهرمز به طول پنچ کیلومتر و عرض ۲۴ متر به صورت چهار خطه بهسازی شده است که تا یک ماه آینده به بهره برداری می‌ رسد.


وی یادآور شد: پروژه جاده کمربندی رامهرمز با اعتبار بیش از ۲۰ میلیارد تومان در مسیر اهواز، رامهرمز و بهبهان واقع شده و کاملا از شهر فاصله دارد نیز در حال اجرا است.


مدیر کل اداره راه و شهرسازی خوزستان تأکید کرد: عرشه پل نهم اهواز به اتمام رسیده ولی در خصوص جاده‌های دسترسی آن در حال تصمیم‌ گیری هستیم چون در شرق این پل چاه‌ های نفت وجود دارد. در واقع برای ادامه پروژه در حال رایزنی با شرکت نفت هستیم.