کد خبر: ۲۳۶۲۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۱ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ 17 August 2015

چرا روند ساخت زیرگذر شریعتی طولانی شد؟


رییس کمیسیون عمران شورای شهر اهواز مشکلات و موانع پیش روی پروژه زیرگذر شریعتی و بهره‌برداری از آن را تشریح کرد.

 

جمشید سلحشور اظهار کرد: در شرایطی که عملیات احداث زیرگذر شریعتی با ۵۰ درصد پیشرفت در حال انجام بود، مشکلات و موانعی به وجود آمد که موجب شد این پروژه با تاخیر مواجه شود.

 

وی ادامه داد: یکی از موانع، وجود معارضانی در محل این پروژه است که شهرداری برای تملک اراضی آنها باید بحث مالی را در این زمینه حل کند. ارزش این اراضی مبلغی حدود ۲۵ میلیارد تومان است که خوشبختانه بخش عمده آن توسط شهرداری تامین و اراضی مورد نظر تملک شده است.

 

رییس کمیسیون عمران شورای شهر اهواز افزود: با این حال با از میان برداشتن این مانع، پروزه همچنان در نقطه ۵۰ درصدی اولیه خود ایستاده است. مشکلی که در این مرحله از اجرای عملیات احداث زیرگذر وجود دارد، قرار گرفتن دکل فشار قوی برق دقیقا در محور کار است که باید این دکل جابه‌جا شود.

 

سلحشور گفت: با برگزاری جلسات لازم با سازمان برق منطقه قرار شد این دکل که از نوع تلسکوپی و مدلی کمیاب است، با پرداخت هزینه‌های جابه‌جایی از سوی شهرداری به مکان دیگری منتقل شود. برای این اقدام نیز سازمان برق، نقشه و دستورالعمل این جابه‌جایی را در اختیار شهرداری قرار داد.

 

وی عنوان کرد: برای انتقال دکل به محل جدید، حداقل ۲۸ روز تا آماده شدن فونداسیون محل دکل و جای‌گیری آن، زمان لازم است؛ بدین ترتیب انجام کارهای جابه‌جایی دکل مقداری زمان‌بر است.

 

رییس کمیسیون عمران شورای شهر اهواز اظهار کرد: از طرفی نیز برای جابه‌جایی دکل مورد نظر، باید حداقل چند روز برق منطقه قطع شود که چنین اجازه‌ای داده نمی‌شود. علاوه بر آن، به دلیل فصل تابستان و گرمای هوا، عملا امکان قطع برق وجود ندارد.

 

سلحشور افزود: با توجه به این‌که از عملیات احداث، جاگذاری ۴۲ شمع، ادامه خاک‌برداری و آسفالت و اقداماتی این چنین باقی مانده، پیش‌بینی می‌شود با حل مشکل جابه‌جایی دکل فشار قوی برق، ریزگذر شریعتی تا آذر ماه یا حداکثر دی ماه سال جاری به بهره‌برداری برسد.

 

وی بیان کرد: عملیات ساخت زیرگذر شریعتی از سال ۹۲ آغاز شد و مدت اجرای آن یک ساله بوده ولی به دلیل مشکلاتی که ذکر شد، ساخت آن تاکنون به طول انجامیده است.