کد خبر: ۲۴۰۹۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۶ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ 09 September 2015

نیمی از مدارس خوزستان ایمنی کافی ندارند


سازه نیوز:مدیرکل اداره نوسازی، توسعه ‌و ‌تجهیز مدارس خوزستان گفت: بسیاری از مدارس ‌استان خطرساز و دچار اشکال اساسی هستند که باید تخریب شوند.

رضا رضایی  با اشاره به وجود مدارس خطرساز در استان گفت: ۳۰ درصد از مدارس‌ موجود در استان نیاز به مقاوم‌سازی دارند؛ همچنین در استان مدارسی وجود دارند که خطرساز هستند و شرایط آن‌ها به گونه‌ای است که می‌توانند حادثه‌آفرین باشند و لازم است تخریب شوند. تعداد این مدارس هم کم نیست و بیش از ۲۰ درصد مدارس دارای چنین شرایطی هستند.

وی افزود: بسیاری از مدارس استان دچار اشکال اساسی هستند و لازم است که به‌طور کامل بازسازی شوند به همین دلیل امسال ۳۹ میلیارد تومان برای تخریب و بازسازی مدارس فرسوده اختصاص داده شد.

مدیرکل‌ ‌نوسازی، توسعه‌ و‌ تجهیز مدارس ‌خوزستان همچنین به بهره‌برداری از ۱۱۰ فضای آموزشی در سال جاری اشاره کرد و گفت: خردادماه ۶۵ فضای آموزشی با هزینه‌ای در حدود ۴۲ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید و هفته آینده نیز ۴۵ فضای آموزشی در قالب ۲۷۰ کلاس در استان افتتاح خواهد شد.

رضایی ادامه‌داد: اولویت ما تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است که به‌ دلایل مختلف چندین سال به تعطیلی کشیده شدند؛ همچنین بسیاری از مدارس استان نیز نیاز به تعمیرات داشتند که پروژه‌های مختلفی در سطح استان با هدف بهبود فضای مدارس در حال انجام است.

وی خاطرنشان‌کرد: همچنین بخشی از اعتبارات امسال ‌به تجهیز مدارس اختصاص داده شد و تاکنون تجهیزات بسیاری از قبیل نیمکت، میز، کامپیوتر و ابزارهای موردنیاز دیگر تهیه و به مدارس تحویل شده است.

مدیرکل‌ ‌نوسازی، توسعه‌ و‌ تجهیز مدارس ‌خوزستان بابیان این‌که امسال بودجه نوسازی مدارس افزایش داشته است، خاطرنشان کرد: بودجه نوسازی مدارس استان از محل اعتبارات ملی ۶۰ تا ۷۰ درصد افزایش داشت که این میزان افزایش بی‌سابقه بوده است؛ همچنین ۵۰ درصد این اعتبارات به‌صورت نقدینگی در اختیار استان قرار گرفت.

رضایی در خصوص بودجه استانی اختصاص یافته به نوسازی مدارس نیز گفت: اعتبارات استانی هنوز مشخص نشده است؛ البته امسال بودجه عمرانی تمام استان ۳۰ درصد کاهش داشت و به طور طبیعی اداره نوسازی مدارس به‌عنوان نهاد اجرایی و عمرانی تحت تأثیر این کاهش اعتبارات خواهد گرفت اما با پیگیری‌های انجام‌شده افزایش بودجه استانی نوسازی مدارس پیش‌بینی می‌شود.

وی درباره نظارت بر اجرای اصولی پروژه‌های احداث فضاهای آموزشی جدید، اظهار کرد: اجرای پروژه از طریق برگزاری مناقصه به بخش خصوصی واگذار می‌شود اما نظارت دقیقی بر روند اجرا از سوی اداره نوسازی مدارس انجام می‌شود و مدارس مطابق با جدیدترین آیین‌نامه‌های فنی و آموزشی احداث می‌شوند.

مرجع :ایسنا
برچسب ها: مدارس ، اهواز ، ایمنی