کد خبر: ۲۴۳۷۵
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۸ - ۰۵ مهر ۱۳۹۴ 27 September 2015

طرح جامع شهری قلعه تل در شورای برنامه ریزی استانداری خوزستان تصویب شد


سازه نیوز: جلسه شورای برنامه ریزی استانداری خوزستان با حضور دکتر مقتدایی برگزار شد.

در این جلسه طرح جامع شهری قلعه تل پس از ۵ سال با ۹۴ درصد آرا به تصویب رسید. همچنین طرح های جامع شهرهای اهواز ، اندیمشک ، دزفول ، بهبهان ، کوت عبدالله و شادگان نیز در دست تهیه می باشند.

عبدالحسن مقتدایی استاندار خوزستان در این جلسه اظهار کرد: در اجرای طرح‌های تفصیلی سه موضوع حائز اهمیت است که شامل کار کارشناسی شده، توجه به بخش‌های مربوطه طرح و دقت مدیران است و وجود این سه مورد موفقیت اجرای طرح‌ها را تضمین می‌کند.

وی افزود: مدیران تصمیم‌گیر در استان و کشور می‌توانند در روند اجرای طرح‌ها تاثیرگذار باشد. در هر صورت طرح‌ها باید نهادینه و اجرا شود و اگر جایی نیاز به اصلاح دارد اصلاحات صورت بگیرد اما نه اینکه پایه کار بهم ریخته شود.

استاندار خوزستان تصریح کرد: آموزش در اجرای هر کاری نقش مهم و اساسی دارد. بنابراین همه مجموعه‌های ما باید آموزش‌های پایه لازم را ببینند و نمونه آن استانداری است که باید به طور کامل آموزش‌های لازم را طی کند.

مقتدایی عنوان کرد: تمام طرح‌های تفصیلی شهرستان‌ها باید مورد بازنگری قرار بگیرد و گزارش نتایج آن تا یک ماه آینده در شورای برنامه ریزی ارایه شود تا اگر مشکلی در زمینه اعتبار یا مشاوره این طرح‌ها وجود دارد، به زودی مرتفع شود.

وی ادامه داد: با طبقه‌بندی طرح‌ها تا یک ماه آینده باید تمام مشکلات شهرستان‌ها به تفکیک و در قالب‌های مختلف دسته بندی و پس از جمع بندی ارائه و عملیاتی شوند.

مقتدایی خاطرنشان کرد: بحث مرزبندی برخی شهرستان‌های استان که هنوز مشخص نشده است، باید تعیین تکلیف شود و انتظار داریم تمام این برنامه‌ها ظرف یک ماه آینده به پایان برسد.

همچنین امید حاجتی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در این جلسه در رابطه با ارائه جدول داده ستانده گفت : یکی از ویژگی های که جداول داده ستانده دارد کمک کردن به تخصیص بهینه و هدفمند منابع برای ارتقاع بخش های مختلف و نشان دادن نقش ارزش افزوده در اشتغال دارد.

حاجتی افزود : جدول داده ستانده ای که برای کشور طراحی شده ۷۱ بخشی است ، این درحالی است که جدول برنامه ریزی خوزستان در ۶۸ بخش تهیه شده و بسیار نزدیک به طرح کشوری می باشد.
وی افزود : ۱۲ استان کشور جدول داده ستانده دارند که جداول آنها در ۴۰ بخش تهیه شده اند و فقط استان خوزستان ۶۸ بخشی می باشد.

مهرداد نیکو سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری خوزستان در این جلسه گفت : دلیل اینکه به ساختار داده ستانده نیاز داریم این است که بعد از گرفتن تصمیمی در رابطه با یک بخش باید تاثیر آن را بر تمام بخش های دیگر ببنیم.

نیکو افزود : ما به وسیله این جدول هزینه و فایده یک تصمیم را می سنجیم تا ببینیم هزینه یک امر بیشتر است یا فایده آن ، به همین دلیل وجود این جدول برای استان ضروری است.