کد خبر: ۲۴۵۸۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۶ - ۱۲ مهر ۱۳۹۴ 04 October 2015
معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی:

حذف شرط تمدید کارت عضویت برای شرکت درانتخابات نظام مهندسی


سازه نیوز:به منظور افزایش مشارکت حداکثری جامعه مهندسی در هفتمین دوره انتخابات سازمان نظام مهندسی، اعضاء نظام مهندسی صرفا با دارا بودن کارت ملی می توانند دراین انتخابات شرکت کنند.
حامد مظاهریان  ضمن بیان مطلب فوق اظهارداشت: در جهت حضور حداکثری مهندسان در انتخابات سازمان نظام مهندسی، مقرر شد هر کس که عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان است بتواند در انتخابات شرکت کند. یعنی صرفا کارت عضویت و کارت ملی جهت مشارکت اعضا کفایت می‌کند و با این راهکار مهندسانی که حق عضویت خود را نپرداخته اند نیز می توانند درفرآیند رای دهی مشارکت داشت باشند.

وی با اشاره به اینکه راهکار مذکور سبب افزایش حضور حداکثری مهندسان درعرصه انتخابات این سازمان می شود گفت: عصر امروز این مهم از سوی هیات‌های اجرایی به سازمان های نظام مهندسی ابلاغ خواهد شد.

شایان ذکراست روز گذشته سایت صما مطلبی تحت عنوان" مشوق هایی برای رای دهندگان تعریف شود" منتشر کرد که با استقبال بسیاری ازکاربران مواجه شد و دراین زمینه پیشنهادهای متعددی از سوی اعضای نظام مهندسی جهت ایجاد مشوق برای حضور و رای دهی در انتخابات مطرح شد که شاخص ترین آن شامل کاهش حق عضویت اعضایی که درانتخابات مشارکت می کنند بود.معاون مسکن وساختمان درباره این پیشنهاد گفت: با توجه به اینکه حق عضویت جزو بودجه سازمان نظام مهندسی است، وزارتخانه نمی تواند این ایده را اجرایی کند.
برچسب ها: انتخابات ، هیت مدیره