کد خبر: ۲۴۸۵۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۱ - ۲۵ مهر ۱۳۹۴ 17 October 2015
انتظار مهندسان از منتخبان نظام مهندسی:

جامعه مهندسی ساختمان خوزستان قدم اول را برداشتند، حال نوبت منتخبین..


سازه نیوز":کورش لطفی "منتخب ششمین دوره انتخابات هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان در یادداشتی در سایت هما خوزستان از خواسته های مهندسان از منتخبین سخن گفته است"این یادداشت را در ادامه بخوانید:
انتخابات هیات مدیره سازمان نظام مهندسی خوزستان در ١۶ مهر ماه برگزار و ١١ نفر از ائتلاف انتخاب اول جزو منتخبین این دوره قرار گرفتند. این انتخابات و نتیجه آن حامل پیامی است بحق ازمهندسان که خواهان أفقی روشن برای آینده سازمان هستند.

۶۰۷۲_۶۳۷
اولین خواسته مهندسان عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان ، تغییر است. مفهوم تغییر شامل تغییر در نگرش، افکار، عملکرد و ساختار سازمان است. تغییر مورد نظر جامعه مهندسی استان ، تغییر ، نگرش ، رویه ها و روشها است، بطوری که حاصل آن ارتقای کیفیت ساخت و ساز در استان، حفظ و ارتقای جایگاه و شأن مهندسان در استان و بهبود وضعیت معیشتی آنان وخصوصا مهندسان جوان است. بی شک تغییر باید از خود سازمان آغاز گردد تا زمینه لازم برای حرکت رو به جلو جهت تحقق اهداف عالیه محقق گردد. آنچه که مسلم است اصلاح و تغییر ساختار و همچنین تغییر روشها باید بیشتر ملاک عمل قرارگیرد.
شفاف سازی و ارتباط نزدیک و تنگاتنگ اعضای هیات مدیره با اعضای سازمان خواسته جامعه مهندسی استان است. منتخبین نباید فراموش کنند که آنها امانت دار و موکل جمعیت ١۶٠٠٠ نفری مهندسان ساختمان استان هستند، لذا انتظار این قشر تحصیلکرده از تیم جدید آن است که ضمن شفاف سازی در کلیه امور خصوصا در حوزه مالی ، از تمامی طرفیت ها و پتانسیل های اعضا در جهت پیشبرد اهداف استفاده نمایند.آنچه که مسلم است اینست که خیل عظیمی از نیروهای تحصیلکرده و جوان وخوش فکر را میتوان وارد حوزه های مورد نیاز سازمان کرد و از دانش فنی وتوان حرفه ای آنان در کارگروه ها و کمیته هایی که راه اندازی خواهد شد استفاده کرد.همچنین تلاش در جهت اشتغال زایی بیشتر مهندسان جوان در چارچوب حقوق قانونی و صنفی از ضروریات است.
برخورد با رانت خواری و انحصار طلبی و اتخاذ راهکارها و روش هایی که مانع از ایجاد رانت برای عده ای خاص گردد از دیگر انتظارات مهندسان خوزستانی است. هیات مدیره جدید باید بگو نه ای عمل کند که مهندسان عضو به این باور برسند که تیم جدید بدنبال منافع جمعی برای کل اعضای نظام مهندسی است . بی شک برای رسیدن به این بأور و جلب اعتماد اعضا باید بسیار تلاش نمود.
از دیگر انتظارات اعضای سازمان عمل کردن به شعارهای انتخاباتی بمنظور رسیدن به اهداف آرائه شده توسط منتخبین است. حال که تیم منتخب یکدست و منسجم است، انتظارات از گذشته بیشتر است. جامعه مهندسی منتظر است که هیات مدیره جدید جهت رسیدن به اهداف خود مسیر مناسبی را انتخاب نماید . داشتن برنامه و مهیا نمودن ابزار لازم برای رسیدن به اهداف رمز موفقیت خواهد بود.
خدمات رفاهی و تفریحی مناسب و در شأن مهندسان و خانواده آنان از دیگر مواردی است که مهندسان انتظار دارند تیم جدید در این خصوص بازنگری اساسی داشته و با توجه به پشتوانه مالی مناسب خدماتی در خور آرائه نمایند.
در پایان باید گفت اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان نیز رسالت سنگینی دارند و آن هم یاری رساندن به تیم منتخب در تمامی عرصه ها و پرهیز از بی تفاوتی نسبت به امورات سازمان است. بدون شک تعامل سازنده بین تیم منتخب و جامعه مهندسی استان منجر به شکوفایی و بالندگی این مجموعه بزرگ خواهد شد.