کد خبر: ۲۴۹۸۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۶ - ۰۴ آبان ۱۳۹۴ 26 October 2015

پروازهای داخلی جوابگو نیست / زوار مشکلاتی را برای خوزستانی‌ها ایجاد کرده‌اند


سازه نیوز:معاون عمرانی استانداری خوزستان با بیان اینکه زوار کشورهای همسایه محدودیت‌های خاصی برای هم‌استانی‌ها ایجاد کرده‌اند افزود: در بخش پروازهای داخلی باید تسهیلات ویژه‌ای به استان ما داده شود.

احمد سیاحی در حاشیه جلسه تودیع و معارفه مدیران کل قدیم و جدید فرودگاه بین المللی اهواز عصر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هدف از این جلسه قدردانی از زحمات کسانی‌ست که در مقطع زمانی کوتاه حرکت‌های خوبی در استان داشتند اظهار کرد: استان خوزستان به نام نفت اقتصاد اول کشور و بدون نفت بر اساس تولید ناخالص که عمل کند، اقتصاد چهارم کشور است.

وی با بیان اینکه خوزستان بر اساس عملیات زیر ساختی می‌تواند ارزش افزوده را در سطح بسیار بالایی را کسب کند افزود: اگر بدون لحاظ کردن بحث‌های اقتصادی مربوط به وزارتخانه و برخورداری استان از هشت بندر، دو پایانه مرزی، همجوار بودن با کشورهای حوزه خلیج فارس، صنعت کشاورزی، نفت و گاز همچنین بحث مسائل جاده‌ای و ریلی و... فقط به مقوله زیرساخت‌های فرودگاهی و هوایی بپردازیم بدون شک باید ارزش افزوده بالایی از این مقوله عاید استان می‌شد.

معاون عمرانی استانداری خوزستان با بیان اینکه شرکت‌های فرودگاه‌های کشور به دلیل اینکه مادر تخصصی اداره می‌شوند می‌توانند به‌صورت بنگاه اقتصادی که هدفش سودآوری است عمل کنند گفت: شرکت فرودگاه‌های کشور باید این شرایط سودآوری را برای فرودگاه‌های استان مهیا کنند.

سیاحی با اشاره به گفته وزیر راه و شهرسازی در بازدید از فرودگاه اهواز و تشبیه آن به روستا و کویر خاطرنشان کرد: فرودگاه اهواز هنوز از تبعات جنگ رهایی نیافته اما خوشبختانه در مدیریت شرفی مدیرکل قبلی فرودگاه‌های استان به سروسامان رسید و تا ۷هزار متر مساحت فرودگاه توسعه پیدا کرده است.

وی ادامه داد: نرخ سرانه هر مسافر در فرودگاه اهواز ۱۸ متر مربع بوده و این در حالی‌ست که در دنیا نرخ سرانه مسافر ۴۲ مترمربع است.

سیاحی با توجه به وضعیت کنونی فرودگاه اهواز از مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور درخواست ایجاد طرح جامع ارتقای فرودگاه اهواز در همه زمینه‌ها را کرد.

معاون عمرانی استانداری خوزستان با بیان اینکه برای اجرای هر طرح یا پروژه‌ای باید منتظر دریافت مجوز از مرکز بمانیم از رحمت‌الله مه‌آبادی خواست در دادن برخی امتیازات مجموعه‌ای که در فرودگاه اهواز فعالیت می‌کنند، همکاری داشته باشند.

وی همچنین با اشاره به خلف وعده وزارت راه در اجرایی کردن عملیات فرودگاه جدید اهواز در زمان تعیین شده تصریح کرد: در نهم اسفندماه سال گذشته وزیر راه قول داد اوایل بهار سال جاری عملیات فرودگاه جدید اهواز آغاز شود و اکنون در آبان ماه قرار داریم و خبری از تحقق این وعده نیست.

*وعده‌های وزیر راه محقق نشده است!

سیاحی اضافه کرد: با توجه به زمین تملک شده برای احداث فرودگاه جدید و میزان دیوار و محوطه مشخص شده همچنین تامین گروه تخصصی به منظور احداث فرودگاه، وزیر فقط از دستور رئیس جمهور برای احداث فرودگاه جدید در اهواز صحبت کرد اما نگفت هزینه احداث فرودگاه جدید قرار است از کجا تامین شود!

معاون عمرانی استانداری خوزستان با گلایه‌مندی از ظرفیت پروازهای داخلی فرودگاه اهواز عنوان کرد: پرواز مشهد مقدس و قم علاوه بر متقاضی داخلی از کشورهای همسایه نیز متقاضی دارد که اصلا شایسته نیست مردم استان به دلیل هجوم زوار کشورهای همسایه از تهیه بلیت محروم بمانند.

وی با بیان اینکه زوار کشورهای همسایه محدودیت‌های خاصی برای هم‌استانی‌ها ایجاد کرده‌اند افزود: در بخش پروازهای داخلی باید تسهیلات ویژه‌ای به استان ما داده شود.

به گفته سیاحی، در زمان گرد غبار و افزایش ریزگردها به منظور جلوگیری از تاخیر در پروازها، وزیر راه همچنین قول داد فرودگاه اهواز به سیستم تقرب پرواز مجهز شود تا فاصله پرواز از ۱۰۰هزار متر به ۸۰۰ هزار متر قابل دیدن باشد.

معاون عمرانی استانداری خوزستان با اشاره به قدمت فرودگاه مسجد سلیمان به‌عنوان نخستین فرودگاه خاورمیانه گفت: طرح احداث این فرودگاه به سال ۱۲۸۷ برمی‌گردد که تاکنون اجرایی نشده بود.

*باند فرودگاه مسجدسلیمان تا ۱۳ روز دیگر بهسازی می‌شود

وی اضافه کرد: فرودگاه مسجدسلیمان به همت استاندار و مسئولان و با اعتبارات استانی وارد مدار شد و تا ۱۳ روز دیگر عملیات اصلاح، بهسازی و روکش باند آن به اتمام می‌رسد.

سیاحی همچنین از مدیر عامل فرودگاه‌های کشور درخواست کرد: با توجه به شرایط خاص استان مسائل آن به‌صورت ویژه دنبال شود.

وی با ابراز تاسف از خارج شدن شرفی مدیرکل سابق فرودگاه‌های استان از استان گفت: انتظار نداشتم شرفی به سرعت از استان برود.

به گفته سیاحی، عملکرد خوب شرفی در فرودگاه اهواز سبب شد درخواست‌ها و انتظارات ما در حوزه فرودگاه بالا برود.

وی در ادامه ابراز امیدواری کرد: مدیرت جدید فرودگاه، خوزستان را در بحث فرودگاه به جایگاهی که شایسته استان است برساند.
برچسب ها: فرودگاه ، اهواز