کد خبر: ۲۵۳۴۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۶ - ۲۳ آبان ۱۳۹۴ 14 November 2015
مدیرعامل شرکت رجا:

تدابیر مقابله با بازار سیاه بلیت فروشی در اربعین

سازه نیوز: مدیرعامل شرکت رجا تدابیر اندیشیده شده برای مقابله با پدیده بازار سیاه بلیت در ایام اربعین را تشریح کرد.

موسوی نژاد ضمن اعلام آمادگی این شرکت برای ایام اربعین حسینی (ع) اظهار کرد: در حال افزایش تعداد قطارها و ایجاد ظرفیت جدید برای این ایام هستیم.

وی با اشاره به شهرهای مشهد و اهواز و افزایش تردد در آنها، گفت: ما برای شهر مشهد و همین‌طور شهر اهواز برای مسافران اعزامی به بصره عراق در حال برنامه‌ریزی هستیم.

موسوی نژاد با بیان اینکه تقاضای نامتقارن در ایام خاص را نمی‌توان پاسخگو بود، افزود: با افزایش ظرفیت و به مدار آوردن همه قطارهای راکد و همچنین فروش بلیت بنام می‌توان مانع از ایجاد بازار سیاه برای فروش بلیت در ایام خاص شد.

وی ادامه داد: از ۴۵ روز پیش فروش بلیت با مشخصات واقعی افراد صورت می‌گیرد. در این روش بلیت‌ها به سیستم سازمان ثبت احوال متصل بوده و با این مکانیزم بازار سیاه کارکرد چندانی نخواهد داشت.

مدیرعامل شرکت رجا خاطرنشان کرد: مردم می‌توانند از طریق مراجعه مستقیم به آژانس‌ها یا از طریق اینترنت نسبت به ثبت‌نام و خرید بلیت اقدام کنند.

موسوی‌نژاد درباره قیمت بلیت قطار توضیح داد: بلیت‌ها هنوز با قیمت سال ۱۳۹۳ عرضه می‌شوند ولی با توجه به افزایش هزینه‌ها تلاش‌مان این است که راه‌های دیگری را برای تامین هزینه ابداع کنیم که البته بعید است با این وضعیت بتوانیم ادامه دهیم.

وی در مورد سهم راه‌آهن در حوزه حمل و نقل، گفت: علیرغم کاهش حمل بار در سطح کشور نسبت به پارسال افزایش سهم داشته‌ایم، ولی در بخش مسافر سهم‌مان ۴٫۵ تا ۵ درصد نسبت به پارسال کاهش یافته است که دلیل آن نیز کاهش حجم سفر به دلیل مسائل اقتصادی است. با این حال اگر بتوانیم سرعت و خدمات را در بخش راه‌آهن افزایش دهیم می‌توانیم سهم آن را تا سه برابر افزایش دهیم که این کار نیز با سرمایه‌گذاری دولت در بخش زیرساخت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در تامین ناوگان قابل تحقق است.