کد خبر: ۲۸۳۶۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۳ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ 08 August 2016
دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد:

پیاده‌سازی الگوهای ایمنی خارجی با توان متخصصان داخلی

باقری با اشاره به تلفات ناشی از تصادفات تاکید کرد: ساليانه تعدادی از هموطنان در جاده‌ها جان خود را از دست می‌دهند كه با توجه به دست آوردن الگوه‌های خارجی در صدد آن هستيم با بهره‌گيری از توان متخصصان داخلی تجارب آنها را در كشور پياده كنيم.

کارگاه آموزش مديريت ايمني و پيشگيري از سوانح ريلي با حضور مرتضی باقري دستيار ويژه و مشاور وزير راه وشهرسازي، مديركل ايمني و نظارت بر شبكه راه آهن، مديركل خط و سازه‌هاي فني، مديركل سير و حركت، مديركل راه آهن يزد، اعضاء كميسيون سوانح ادارات كل مناطق (يزد، كرمان، جنوب‌شرق و فارس) و ديگر مسئولين به مدت دو روز در راه آهن يزد برگزار گرديد.

 باقري از راه آهن و ناوگان ريلي به عنوان پاك ترين وايمن ترين وسيله نقليه نام برد وگفت: با پشتكار مدير عامل راه آهن و با اجراي پروژه ها و راه كارهاي لازم در طول سال بيش از گذشته به مقوله ايمني پرداخته شده است.

 دستيار ويژه و مشاور وزير راه و شهرسازي تصريح كرد: يكي از مسائل اصلي دولت ايجاد امنيت و ايمني در جاده‌ها و راه‌آهن است كه ساليانه تعدادي از هموطنان در جاده‌ها جان خود را از دست مي‌دهند كه با توجه به دست آوردن الگوه‌هاي خارجي در صدد آن هستيم با بهره‌گيري از توان متخصصان داخلي تجارب آنها را در كشور پياده كنيم.

وي خاطرنشان كرد: به منظور ايمن سازي خطوط راه آهن در محل‌هاي تلاقي شبكه ريلي با جاده بهترين روش ايجاد تقاطع غيرهمسطح پيشنهاد مي گردد ولي با توجه به محدوديت ها و شرايط جغرافيايي استفاده از گذرگاه هاي همسطح هوشمند در دستور كار است.

سهم ۲۵ درصدی راه آهن یزد از کل درآمد راه آهن کشور

طبق گزارش روابط عمومی راه آهن یزد در ادامه مديركل راه آهن استان گفت: اين اداره كل در منطقه اي واقع شده كه با چهار اداره كل ؛ اصفهان، هرمزگان، كرمان و شرق داراي مرز مشترك و محل اتصال كريدور شمال– جنوب و شرق وغرب كشور است كه با توجه به وجود معادن سنگ آهن و شركت هاي فولادي حدود ۳۷ درصد از حمل بار ريلي كشور و بيش از ۲۵ درصد درآمد راه آهن ج.ا.ا به خود اختصاص داده است.

داودي خاطرنشان كرد: راه آهن يزد يكي از پر ترافيك ترين مناطق راه آهن است كه روزانه به طور متوسط ۱۵۰رام قطار در محور ۷۱۶كيلومتري اين اداره كل تردد دارندكه نزديك به ۳۰رام اين قطارها مسافري مي باشد كه به منظور ارتقاء ايمني يك سري بازرسي هاي محسوس و نامحسوس انجام مي شود.

لازم به ذكر است، درحاشيه جلسه مذكر،  مديركل سيرو حركت راه آهن ، مدير كل ايمني و نظارت برشبكه ، مديركل، معاون فني زير بنايي راه آهن يزد وديگر مسئولين ازپيشرفت خطوط ريلي بندر خشك كه در محور رخش ـ اقليد مي باشدبازديد نمودند وطي جلسه اي كه به منظور تامل وهمكاري در محل شركت و با حضور مدير عامل آن شركت برگزار گرديد بررسي وپيش بيني شرايط حمل بار بوسيله ناوگان ريلي از مبداء بندر و تمهيدات لازم مورد بحث تبادل نظر قرار گرفت.

همچنين مديركل سيرو حركت راه آهن به اتفاق مدير پايانه (بافق)و ديگر مسئولين از معادن چادر ملو و سنگ آهن مركزي ايران (چغارت) و روند بارگيري دو ايستگاه مذكوربازديد نمودند. بندر خشك از انشعاب فرعي حدودكيلومتر۴ از اولين ايستگاه در كيلومتر ۱۵ محور رخش ـ اقليد واقع گرديد است.

برچسب ها: حمل و نقل زمینی