کد خبر: ۲۸۳۹۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۶ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ 09 August 2016

آهن سرد در مسير سبز

دنياى امروز، بحراني ترين روزهاى خود را از نظر تخريب منابع طبيعى، افزايش آلاينده هاى محيطى، تغييرات آب و هوايى، اتمام ذخاير فسيلى، توليد انبوه زباله، و... مي گذراند.

دانشمندان مي گويند كه اگر زندگى زمين را از آغاز تا كنون به صورت عمر يك انسان ۴۶ ساله در نظر بگيريم، دايناسورها در ۴۵ سالگى آن مي زيسته اند و ما در حال حاضر در سه دقيقه آخر، ولى تاثير منفى اين سه دقيقه پايانى بر روى كره زمين، از تمام عمرش گسترده تر بوده است.

همچنين تغييرات اقليمي ناشي از گرمايش زمين، به حدي در حال پيشرفت است كه همه جهان را تحت تاثير خود قرار خواهد داد كه كشورهاي در حال توسعه بيش از همه، در معرض خطرات اين دگرگوني قرار دارند.

طبق پيش بينى دانشمندان تا سال۲۰۵۰ ، گرمايش زمين باعث قحطي حداقل يك ميليارد انسان خواهد شد.

پس با اين شرايط موجود و آينده نگري انجام شده توسط صاحب نظران حوزه هاي محيط زيست، بايد به حفظ اين عرصه ي خاكي بيش از پيش اهتمام ورزيد، چرا كه بطور مثال همواره همين برگ هاي سبز باعث مي شوند كه ما به طور طبيعي حداقل آلودگي هوا را كاهش داده و تاثير بسيار زياد آن را بر روي ماندگاري هاي زيباي پيراموني خود شاهد باشيم.

يكي از موضوعات مهم در چرخه ي محيط زيست حفظ فضاي سبز و در صورت امكان افزايش مراتع است، كه در همين راستا كاشت چمن در مسيرهاي ريلي يكي از روش هاي مناسب و كم هزينه جهت بهبود آب و هوا تلقي مي شود كه نهايتا اين موضوع منجر به كاهش آلودگي هوا (حداقل در مسير ريلي) خواهد شد.

بيش از ۳۰ سال است كه كاشت و توسعه ي چمن در مسيرهاي سبز ريلي در جهان شروع شده است و مردم با ديدن مناطق سبز و هواي مطبوع، تاثير واقعي اين راه حل را درك كرده اند و با اين كار حداقل درجه حرارت هوا، مقدار گرد و غبار و سر و صداي پيراموني شهرها كاهش يافته و علاوه بر اين، پوشش سبز باعث خواهد شد كه همواره تاثير مثبتي بر تنوع زيستي محيط گذاشته شود.

حاشيه هاي چمن سبز ريلي در بسياري از شهرهاي بزرگ مثل بارسلون، فرانكفورت، ميلان، استراسبورگ، پراگ، ورشو و غيره اجرا شده و اميد است كه ما هم با كمك سازمان هاي مردم نهاد دوستدار محيط زيست (NGO) شاهد بسط و گسترش اين گونه فضاها در خطوط ريلي باشيم

برچسب ها: شرکت راه اهن